۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۱۵۵۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اطلاع رسانی صحیح و اخلاق مداری مهم‌ترین رسالت رسانه ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اطلاع رسانی صحیح و بدون غرض ورزی توأم با اخلاق مداری را مهم ترین رسالت رسانه ها به ویژه رسانه های ارزشی دانست.
نشست اداره کل تبليغات اسلامي خراسان شمالي روز خبرنگار

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح روز پنج شنبه و در آستانه فرا رسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار در دیدار با اهالی رسانه استان، خبرنگاران و اصحاب رسانه را چشم ناظر و مطمئن ملت دانست.

 

وی با بیان این که خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند، اضافه کرد: اهالی رسانه همزمان با ارائه و معرفی خدمات و فعالیت های مسؤولان به مردم، مشکلات و نیازهای مردم را نیز رصد کرده و با مطرح کردن آنها در رسانه ها، مسؤولان را از خواسته های مردم و کاستی های جامعه آگاه می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: امروز رسانه ها نقشی اساسی در روند تحولات جامعه دارند و مهمترین ابزار آگاهی بخشی به جامعه محسوب می شوند اما برای ارتقای این نقش می باید به مواردی همچون ارتقای سطح کیفی فعالیت ها و عمل کردن به روش های نوین و حرفه ای توجه شود.

 

به گفته وی نقد منصفانه، اطلاع رسانی صحیح و بدون غرض ورزی و پیگیری امورات مهم جامعه توأم با اخلاق مداری از وظایف اصلی رسانه ها به شمار می رود و در این میان لازم است رسانه هایی که داعیه ارزش مداری دارند؛ بیشتر به این موارد دقت کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی اضافه کرد: اگر در رسانه ای دستگاه و نهادی مورد نقد قرار می گیرد؛ می باید نقاط مثبت و مؤفقیت های آن دستگاه نیز مورد توجه باشد چرا که بر این باوریم طلایه داران راستین خدمت به نظام خبررسانی در جمهوری اسلامی ایران همواره سعی بر آن دارند تا با تلاش وافر، آن چه را که عرضه می دارند ارزش خدایی به خود گیرد و بار معنوی داشته باشد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تأکید کرد: نقد یکی از ملزومات رسانه ها به شمار می رود و اگر رسانه ای نقادی نداشته باشد نمی تواند نقش خود را به درستی ایفا کند اما باید توجه شود که انتقاد رسانه ها به انتقام تبدیل نشود.

 

وی افزود: ارائه اطلاعات صحیح به منظور دستیابی و دسترسی به واقعیات محیط اطراف، با وجود عوامل گوناگونی که در فرایند انتقال و تبادل اطلاعات؛ از رویداد تا خواننده وجود دارد، کار ساده ای نیست و این مهم؛ رسالت کاری یک خبرنگار را بیشتر نمایان می کند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا روز خبرنگار فرصت مناسبی برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش رسانه ها محسوب می شود چرا که کسی نمی تواند منکر نقش خطیر رسانه ها در جامعه امروزی شود.

 

وی اظهار داشت: هفدهم مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی، هرسال بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خدا قوت بگوییم.

 

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: قطعا ادامه راه این شهید بزرگوار برای هر خبرنگاری افتخار و برای کشور اسلامی ایران مایه مباهات است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در پایان ضمن تبریک این روز به دلاور مردان و زنان غیور عرصه خبر و اطلاع رسانی و تجلیل ازمقام شامخ شهدای رسانه و جان باختگان خانواده ارزشمند اطلاع رسانی که در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مجاهدت کردند؛ اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد ارتقای کمی و کیفی رسانه ای و مطبوعاتی در ایران اسلامی باشیم./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات