۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۶۳۰۶
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات قرآنی بهانه ای برای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت تربیت دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی بهانه ای است تا دانش آموزان را به طرف تربیت دینی و قرآنی سوق دهیم و آن ها را به آموزه های دینی نزدیک کنیم.
مصيب زاده - مدير کل قرآن، عترت و نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد رضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد،اظهار داشت: مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در دو بخش پژوهش و آوایی ساماندهی شده است.

 

وی افزود: بخش پژوهشی در استان خراسان رضوی برگزار شده است و امروز شاهد افتتاحیه مراسم آوایی این دوره از مسابقات در آذربایجان غربی و در شهر شهید پرور ارومیه هستیم.

 

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی بهانه ای است تا دانش آموزان را به طرف تربیت دینی و قرآنی سوق دهیم و آن ها را به آموزه های دینی نزدیک کنیم.

 

وی از حضور در جمع دانش آموزان و سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز ابراز خرسندی کرد و گفت: دانش آموزان حاضر در این مسابقات دانش آموزان برگزیده از میان 6 میلیون دانش آموز هستند که در دوره مقدماتی شرکت کرده بودند.

 

مسیب زاده با بیان این که هدف از این مسابقات شرکت در مسابقات قرآنی است و کسب کردن مقام مهم نیست اظهار داشت: هدف اصلی در این مسابقات آشنایی با احادیث و شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) است.

 

وی با اشاره به این که در بحث قرآن حفظ موضوعی در الویت کار است، اظهار داشت: حفظ ترتیبی از قبل شروع شده بود و در حال برگزاری است.

 

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  تصریح کرد: فعالیت شاخص در کل مجموعه آموزش و پرورش را فعالیت 600 دارالقرآن در کشور بر عهده دارند.

 

وی بیان کرد: برنامه ریزی سالانه مسابقات قرآن که 5 سال است آن را تجربه می کنیم و آخرین سال آن سال جاری است که میهمان آذربایجان غربی هستیم./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات