۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۰۷۹

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به 7000 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین گزارش داد که تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافته و به مرز 7000 نفر رسیده است.
زندانيان فلسطيني در اسرائيل

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین گزارش داد که تعداد اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی افزایش یافته و به مرز 7000 نفر رسیده است.
 
این وزارتخانه با انتشار گزارشی تاکید کرد: حجم بازداشت ها طی سه هفته گذشته اوج گرفت.
 
در بخش دیگر این گزارش می خوانیم:« 8/84 درصد اسرای فلسطینی از اهالی کرانه باختری و نزدیک به 5/9 درصد آنان از اهالی قدس و سرزمین های اشغالی 48 و بقیه از نوار غزه هستند که نزدیک 7/5 درصد اسرای را تشکیل می دهند.»

 

در بخش دیگر این گزارش آمده است: از میان بازداشت شدگان 22 تن در جریان حملات زمینی ارتش عبری به مناطق مرزی جنوب نوار غزه به اسارت درآمدند که در میان 5 زندان و بازداشتگاه تقسیم شده اند.
 
گزارش مذکور تصریح دارد: از 7000 اسیر نزدیک به 477 تن به حبس ابد محکوم هستند و 19 تن دیگر را زنان تشکیل می دهند که قدیمی ترین آنان لیبنا الجربونی می باشد، وی بیش از 12 سال از عمر خود را در حبس سپری کرده است، جدای از آنان 250 نفر دیگر هم کودک هستند.
 
این گزارش یادآور شد: تعداد بازداشت شدگان موقت به نحو چشمگیر افزایش یافته است و از مرز 5000 نفر گذشته است.

در این گزارش آمده است: 36 تن از اسرای فلسطینی را نمایندگان و سه تن دیگر را هم وزیران سابق تشکیل می دهند.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی نسبت به بی توجهی زندانبانان صهونیست به سلامتی اسرای بیمار که تعدادشان به 1500 تن می رسد، به شدت ابراز نگرانی کرد./982/د102/ک

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات