۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۲۰۳۴۱
استاد دانشگاه الازهر مصر:

جریان‌های تکفیری بزرگ ترین دشمن مسلمانان هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فقه مقارن الازهر مصر با اشاره به گسترش فعالیت‌های جریانات تکفیری و همکاری آنان با استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان، گفت: امروز جریان‌های تکفیری بزرگترین دشمن اسلام هستند.
شيخ احمد محمود کريمه، مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمدمحمودکریمه مسؤول فقه مقارن الازهر مصر پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)با تأکید بر خطر فعالیت‌های دشمنان اسلام علیه وحدت اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر جریان تکفیری یکی از بزرگترین دشمنان اسلام است که وارد امت اسلامی و امت عربی شده است.


وی با بیان این که مسلمانان باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام با یکدیگر متحد و یک دل باشند، گفت: امت اسلامی باید اهل بصیرت باشد و با تکیه بر آن اتحاد خود را حفظ کند.


شیخ احمدمحمودکریمه آمریکا، صهیونیست و انگلیس را در زمره دشمنان اسلام برشمرد و بیان داشت: همان گونه که امام خمینی(ره)فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.


وی همچنین به خطر کشورهای استعمارگر که درصدد چپاول کشورهای مسلمان هستند اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال فرانسه سالیان متمادی بسیاری از کشورهای اسلامی را مستعمره خود قرار داده بود به نحوی که امروزه مردمان این کشورها از جمله تونس و مغرب کاملا می توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند.


استاد دانشگاه الازهر مصر افزود: با این که قرآن به زبان عربی نازل شده است و عربی باید زبان مشترک میان مسلمانان باشد مشاهده می شود که بیشتر جوامع اسلامی عربی نمی دانند و زبان‌های کشورهای استعماری را به عنوان زبان دوم خود فرا می گیرند.


شیخ احمدمحمودکریمه با اشاره به فزونی مشترکات میان اهل سنت و شیعه، گفت: امت مسلمان در همه زمان‌ها و مکان‌ها به خدا، قرآن، پیامبر(ص) و قبله واحدی ایمان داشته و دارند و تنها در برخی اصول عملیه اختلاف دارند که این امری طبیعی است.


وی با بیان این که اختلاف فکر و اندیشه برای تنوع بشر لازم است، بیان داشت: قرآن نیز در این زمینه می فرماید«یَأَیهَا النَّاس إِنَّا خَلَقْنَکم مِّن ذَکَرٍ وَ أُنثى وَ جَعَلْنَکمْ شعُوباً وَ قَبَائلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ».


مسؤول فقه مقارن الازهر مصر با اشاره به این که در صدر اسلام نیز افراد زیادی از ملیت‌های مختلف گرد شمع وجود پیامبر(ص) بودند از محضر ایشان بهره‌های فراوانی برده‌اند، گفت: سلمان فارسی، بلال حبشی و صهیب رومی همه در کنار هم بودند.


شیخ احمدمحمودکریمه افزود: امروزه نیز وحدت در قلب‌ها و عقل‌های مسلمانان جای دارد و مسلمان مصری، رومی، ایرانی و آفریقایی باهم فرقی ندارند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات