۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۲۱۰۹۰
مدیر کل اوقاف زنجان مطرح کرد:

ضرورت برنامه ریزی فرهنگی برای 1500 مسجد و بقعه در زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان با بیان این که در حال حاضر بیش از 1500 مسجد و بقعه متبرکه در استان وجود دارد، گفت: باید برنامه‌ریزی اصولی و درست با همکاری ارگان‌های ذیربط در استفاده از ظرفیت این مکان‌های مذهبی داشته باشیم.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز در جلسه شورای بسیج مساجد و محلات استان، با اشاره به کارکرد فرهنگی مساجد اظهار داشت: مساجد به عنوان مکان‌های مقدسی که محل حضور اقشار مختلف مردم هستند و کارکرد فرهنگی بسیاری دارند.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه محلات مسجد ساخته شده است که اجرای برنامه‌های فرهنگی در آنها تأثیر بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه خواهد داشت، و البته مساجد کارکردهای متفاوتی دارند که باید استفاده بهینه از آنها صورت گیرد.

 این مسؤول در ادامه با تاکید بر نقش تأثیرگذار متخصصان فرهنگی در استفاده از ظرفیت مساجد، گفت: باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی در زمینه اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در مساجد اقدام شود و باید توجه داشت فرهنگی مورد قبول است که امر و نهی اسلامی را قبول کند که همین فرهنگ اسلامی از نظر اجرایی نیز تضمین شده است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی قابل اجرا در مراکز و مؤسسات فرهنگی تصریح کرد: اقداماتی که در این مراکز صورت می‌گیرد، خوب است ولی هنوز با حد مطلوب فاصله دارد.

 حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌های مختلف موجب شده فرهنگ استفاده از ماهواره، موبایل و دیگر ابزارهای ارتباطی در جامعه افزایش یابد، از این رو باید راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در این زمینه را به مردم آموزش دهیم.

 وی در ادامه با اشاره به برخی از آسیب‌های تخریب گرایانه ماهواره و شبکه‌های خارجی در زندگی اجتماعی و فردی افراد، افزود: مردم باید از این آسیب‌ها آگاه شوند و این امر با همکاری دستگاه‌های متولی امکان پذیر است که البته مساجد در طول تاریخ در زمینه ترویج فرهنگ دینی تأثیرگذار بوده اند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با بیان این که مساجد سنگرهای اصلی نظام اسلامی هستند تأکید کرد: برای حفظ و صیانت از انقلاب و افزایش بصیرت دینی مردم و مبارزه با جنگ نرم دشمنان از ظرفیت مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی و مذهبی استفاده لازم به عمل آید.

 حجت الاسلام باقری در پایان با ارائه گزارشی از آمار مساجد استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 مسجد و بقعه متبرکه در زنجان وجود دارد که باید برنامه‌ریزی اصولی و درستی با همکاری ارگان‌های ذیربط در استفاده از ظرفیت این مکان‌های مذهبی داشته باشیم./949/پ203/ب4

ارسال نظرات