۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۲۴۷۶۲
دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا:

خطر آمریکا برای صلح جهانی بیشتر از داعش است

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا در مصاحبه با بخش خبری این دانشگاه اعلام کردند که خطر آمریکا برای صلح جهانی بیشتر از داعش بوده و سیاست‎های ایالات متحده در خاورمیانه باعث قدرت یافتن گروه‎هایی مانند داعش شده است.
دانشجويان دانشگاه هاروارد آمريکا خطر ايالات متحده را براي جهان بيشتر از داعش مي دانند
 
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا در مصاحبه با بخش خبری این دانشگاه اعلام کردند که خطر آمریکا برای جهان بیشتر از داعش است.  
 
دانشجویان دانشگاه هاروارد که مهم ترین دانشگاه آمریکا محسوب می شود همچنین تاکید کردند که سیاست های ایالات متحده در خاورمیانه مهم ترین دلیل شکل گیری گروه هایی مانند داعش در این منطقه است.
 
بسیاری از دانشجویان اعلام کردند که آمریکا، و نه داعش، بزرگترین خطر برای صلح جهانی محسوب می شود.
 
اکثر دانشجویان دانشگاه هاروارد اعتقاد داشتند که اگر اقدامات گذشته آمریکا به ویژه در خاورمیانه نبود گروهی به نام داعش نیز به وجود نمی آمد.
 
یکی از دانشجویان این دانشگاه که خواست نامش فاش نشود در این مصاحبه گفت: امپریالیسم آمریکایی و محافظت از منافع نفتی ایالات متحده در خاورمیانه در حال بی ثبات کردن منطقه بوده و باعث قدرت یافتن گروه هایی مانند داعش می شوند.
 
یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه هاروارد نیز تاکید کرد: به عنوان یک تمدن غربی ما باید به دلیل بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون با آنها دست به گریبان هستیم احساس شرمندگی کنیم.
 
گفتنی است، ماه آگوست میلادی شبکه خبری بی. بی. سی. انگلیس گزارش داد که اسناد محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا که به وسیله ادوارد اسنودن منتشر شده نشان می دهد که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش به وسیله موساد و سازمان سیا آموزش دیده است./990/ب902/ک
ارسال نظرات