۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۲۵۹۶۹

نگرانی مسلمانان استرالیا از فشار به پیروان اسلام به بهانه مبارزه با تروریست‎های خارجی

خبرگزاری رسا ـ تعداد زیادی از گروه‎های اسلامی، وکلا و مدافعان حقوق بشر در استرالیا که نگران فشار دولت این کشور به مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم هستند با ارسال نامه‎ای به دادستان کل استرالیا خواستار عدم ارائه قانون مبارزه با تروریست‎های خارجی به پارلمان و تصویب آن شدند.
مسلمانان استراليا در حال برگزاري نماز جماعت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد زیادی از گروه‎های اسلامی، وکلا و مدافعان حقوق بشر در استرالیا که نگران فشار دولت این کشور به مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم هستند با ارسال نامه‎ای به دادستان کل استرالیا خواستار عدم ارائه قانون مبارزه با تروریست‎های خارجی به پارلمان و تصویب آن شدند.
 
این نامه به امضای 43 گروه، از جمله شورای امامان جماعت مساجد استرالیا و انجمن مسلمانان لبنانی ساکن در استرالیا رسیده است.
 
در نامه این گروه به جورج براندیس، دادستان کل استرالیا آمده است: دولت به دنبال آن است که قانون مبارزه با تروریست های خارجی را با عجله به پارلمان ارائه دهد اما این کار باعث خواهد شد که جامعه مسلمانان و غیرمسلمانان ساکن در این کشور فرصت بحث و بررسی در مورد چنین قانونی را از دست بدهند.
 
در ادامه این نامه اعتراض آمیز که نگرانی مسلمانان و گروه های فعال حقوق بشر نسبت به فشار بر مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم در استرالیا را نشان می دهد، تاکید شده است: دولت باید توضیح دهد که چرا چنین تغییراتی ضروری است، چرا که در حال حاضر قوانینی در استرالیا وجود دارند که به مبارزه با خطر تروریست های خارجی می پردازند و دولت و سازمان های امنیتی متعلق به آن نیز از اختیار کامل برای مبارزه با تروریسم برخوردار هستند.
 
گفتنی است، قانون جدید مبارزه با تروریست های خارجی که به آژانس های امنیت ملی استرالیا اختیارات بیشتری برای دستگیری و بازجویی از مظنونان به اقدامات تروریستی می دهد قرار است در اواخر ماه میلادی جاری برای تصویب به پارلمان این کشور ارائه شود.
 
جورج ویلیامز متخصص مسائل مربوط به قانون اساسی در دانشگاه NSW، بن سائول استاد حقوق بین الملل دانشگاه سیدنی و هیلاری چارلزورث استاد دانشگاه ملی استرالیا از شخصیت های برجسته ای هستند که در کنار مسلمانان و سایر گروه های حقوق بشر این نامه اعتراض آمیز را امضا کرده اند./990/ ب902/ک
ارسال نظرات