۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۲۶۲۶۹
فردا در بوستان کوهسنگی مشهد؛

اختتامیه دومین جشنواره هنری غدیر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه دومین جشنواره هنری غدیر به همت مجمع علمی فرهنگی غدیر در دو بخش خوش‌نویسی و طراحی گرافیکی در بوستان کوهسنگی برگزار می‌شود.
جشنواره خوشنويسي غدير

محمدحسین خوشنویس، دبیر دومین جشنواره هنری غدیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دهه ولایت و عید غدیر را فرصتی برای پرداخت مناسب به جنبه‌های مختلف این واقعه عظیم دانست و گفت: دومین جشنواره هنری غدیر باهدف بهره‌مندی از آثار گرافیکی و خوشنویسی هنرمندان کشور در انتشار فضائل امیرمؤمنان(ع)  و مفاهیم واقعه عظیم غدیر به همت مجمع علمی فرهنگی غدیر برگزار شد.

 

وی بابیان این‌که از طراحان گرافیک و خوشنویسی سراسر کشور و سایر کشورهای اسلامی برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمد، عنوان داشت: فراخوان این جشنواره از شهریورماه منتشر شد که حاصل آن، ارسال بیش از 390 اثر از 85 شهر و 21 استان کشور و کشورهای اسلامی دیگر به جشنواره بود.

 

خوشنویس با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش خوشنویسی و آثار گرافیکی، بیان داشت: از آثار دریافت شده 45 اثر در بخش خوشنویسی و 45 اثر در بخش گرافیک برگزیده‌شده و از روز یک‌شنبه 27 مهرماه در دو نمایشگاه مجزا برای هر بخش در چارسوق هنر، سالن‌های سلطان‌علی مشهدی و استاد ترمه چی در بوستان کوهسنگی به نمایش درخواهد آمد.

 

وی بابیان این‌که اهداف این جشنواره در قالب موضوعات مرتبط با غدیر و آثار آن طرح‌ریزی شد، اظهار داشت: معرفی فضائل امیرمؤمنان(ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ غدیر، گسترش فعالیت‌های هنری و مذهبی مرتبط با واقعه غدیر و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر هنری در این زمینه از جمل اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

 

دبیر دومین جشنواره هنری غدیر به موضوعات ارائه‌شده در آثار اشاره کرد و ادامه داد: فضائل امیرمؤمنان (ع) در قرآن شامل آیات ولایت، تطهیر، تبلیغ، مباهله و اعطای انگشتری؛ غدیر و جایگاه امیرمؤمنان (ع) در کلام اهل‌بیت (ع)؛ متن خطابه غدیر شامل واقعه و پیام غدیر؛ وصایت امیرمؤمنان (ع) و معرفی امام عصر در خطابه غدیر و همچنین نقش حضرت زهرا (س) در استمرار غدیر، موضوعاتی است که در این جشنواره به آن پرداخته شد.

 

وی اضافه کرد: استاد مسعود نجابتی، یکی از هنرمندان برتر گرافیک در حوزه محتوای مذهبی داور جشنواره و سخنران مراسم اختتامیه هستند.

 

خوشنویس، بابیان این‌که افزون بر سه نفر برتر هر بخش، به پنج نفر منتخب نیز لوح افتخار و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره، ساعت 19:30 یکشنبه 27 مهر ما در فرهنگ‌سرای کودک و آینده بوستان کوهسنگی برگزار می‌شود./9315/ت302/ب4

ارسال نظرات