۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۱۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

محبت اهل بیت اساس دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: اساس دین محبت اهل بیت بوده و خداوند به طور فراوان بر این نکته تأکید کرده است.
حجت الاسلام ميرشفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مسجد قائم کرمان با اشاره به ضرورت نگرش به محبت اهل بیت در قلب خود و ارزیابی آن، گفت: اساس دین محبت اهل بیت بوده و خداوند بر این موضوع امر کرده است.
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در راه کوفه با فرزدق شاعر برخورد کردند و از اوضاع کوفه از او پرسید فرزدق جواب داد که دل های کوفیان با شما است و شمشیرهای آن ها علیه شما است؛ کوفیان نیز محبت اهل بیت داشتند و ما در عصر حاضر نیز دل خود را به محبت اهل بیت خوش کردیم و اگر محب و دوست دار هستیم تا کجا و چه اندازه اهل بیت را دوست داریم.
 
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: نخستین جمله ای که امام حسین(ع) در کربلا فرمود"الناس عبید الدنیا" مردم بنده دنیا هستند و دین تنها لقلقه زبان آن ها بوده تا زمانی که دین با زندگی آن ها سازگار باشد؛ وقتی انسان ها دچار گرفتار و بلا می شوند دین دار کم است.
 
این کارشناس امور دینی با اشاره به این که هزاران حدیث در محبت اهل بیت وارد شده و تا قیامت باید اهل بیت رسول را دوست داشته باشیم؛ اظهار داشت: تنفر و محبت صفات قلبی هستند و خداوند تکلیف کرده بر محبت اهل بیت؛ مشخص می شود که این محبت قابل اجرا است و خداوند فرموده اجر و پاداش رسالت رسول که محبت اهل بیت است به نفع مسلمین است که خداوند آن را واجب کرده است.
 
وی ادامه داد: انسان اگر با اهل بیت باشد می تواند صراط مستقیم را پیدا کند؛ در شرایط امروز دنیا عده ای سیاه بخت شدند وارد گروه داعش شده اند و پرچم مقابله با اهل بیت را بلند کرده اند؛ دشمنان اهل بیت هرچه قدر عبادت کنند و نماز شب بخوانند راهی به سعادت ندارند؛ با دوستی اهل بیت به لشکر خوبی و سعادت وارد می شویم.
 
حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به روایتی، گفت: شخصی از یکی از معصومان پرسید که بعضی از دوست داران و پیروان شما دیده می شود چندان به دین معتقد نیستند اما افرادی که مخالف شما هستند اعمال خود را به خوبی انجام می دهند؛ حضرت غضبناک شدند و گفتند کسی که زیر پرچم مخالف با ما هست بی دین بوده و کسی که با ما هست به زودی اعمال ناپسند او نیز نیکو خواهد شد.
 
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: جوانی در مشهد گناهان بسیاری انجام می داد و شرارت می کرد و در نهایت سر به راه شد؛ این شخص معروف به احمد دو کله بود که در ابتدا زیر علم امام حسین(ع) وارد شد و علمگردان شد پس از آن در کنار آشپز های امام حسین(ع) خدمت کرد و در نهایت با ورود به مجلس اباعبدالله، امام حسین(ع) اجازه برگشت به وی نداد.
 
حجت الاسلام میرشفیعی، گفت: کسی که از راه تقوا به علم می رسد و خداوند معلم او می شود علم او ایرادی ندارد اما کسی که از راه علم و حوزه های علمیه به دین و تقوا می رسد ممکن است دچار غرور و تکبر شود و قاطع دین مردم شود.
 
وی با تأکید به نگاه در زندگی و احوالات بزرگان دین، اظهار داشت: تا انسان به احوالات بزرگان نگاه نکند نمی فهمد که چه قدر از مسیر اصلی عقب است و راه را چگونه باید بپیماید؛ امام حسین دائما در حال تازه کردن دین شیعیان است و هر گاه شیعه به ایشان سلام می دهد انگار ایمانش تازه می شود زیرا فلسفه کار امام حسین(ع) زنده کردن دین خدا است.
 
به اشاره به غبطه فرشتگان به بندگی امام حسین(ع) عنوان کرد: سید الشهدا وارد کربلا شد و ملائکه تعجب کردند چگونه انسانی به این درجه از بندگی می رسد که تمام هستی اش را برای خدا بدهد و در نهایت به خدا بگوید به رضای تو راضی هستم./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات