۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۱۴۵
مسؤول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خبرداد؛

انجام 150 پروژه ساخت و ساز در عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در همایش فصلی ستاد عتبات عالیات استان، گفت: 150 پروژه ساخت وساز در عتبات عالیات به اتمام رسیده است.
عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عباس قطب الدینی، مسؤول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، ظهر امروز، در همایش فصلی ستاد عتبات عالیات استان که در تالار اجتماعات هتل فجر اهواز برگزار شد، اظهارداشت: اهل بیت(ع) نور هدایتی هستند که هرگز خاموش نخواهد شد.

وی با بیان این که همه لحظه های انقلاب اسلامی ایران سرشار از معنویت و دفاع از اهل بیت(ع) است، گفت: قضا و قدر الهی سبب شد تا بازسازی حرم‎های اهل بیت(ع) بر عهده ملت ولایت‎مدار ایران قرار داده شود.

مسؤول امور استان‎های ستاد عتبات عالیات کشور در ادامه افزود: به سبب فشارهای رژیم بعث صدام در سال‎های گذشته حرم‎های اهل بیت(ع) با غبار غربت پوشیده شده بودند.

قطبالدینی با اشاره به جایگاه والای اهل بیت(ع)، تأکیدکرد: مسؤولان ستاد باید به شکلی برای جمع آوری نذورات عمل کنند که جایگاه اهل بیت(ع) حفظ شود.

وی با بیان این که مسؤلان ستاد عتبات شهرستان‎ها باید از همه ظرفیت‎ها استفاده کنند، ابرازداشت: مسؤولان ستادهای شهرستان‎ها باید ارتباط نزدیکی با ائمه جمعه و مبلغان دینی داشته باشند.

مسؤول امور استان‎های ستاد عتبات عالیات کشور در ادامه به تشریح برنامه‎های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور پرداخت و افزود: تاکنون 150 پروژه ساخت و ساز در عتبات عالیات به پایان رسیده است.

قطبالدینی با بیان این که پروژه‎های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از سه بخش مهم تشکیل شده است، عنوان‎داشت: مسؤولان ستادی شهرستان‎ها باید با فرهنگ سازی مناسب و استفاده از ظرفیت‎های دیگر ادارات همچون شهرداری و سپاه بستری مناسب برای شرکت هرچه بیشتر مردم را فراهم کنند.

مسؤول امور استان‎های ستاد عتبات کشور پروژه نظافت حرم‎های متبرکه را نخستین عملیات این ستاد دانست و خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال با تلاش شبانه روزی مردم و مسؤولان نظافت حرم‎های اهل بیت(ع) تمام شد.

وی دومین پروژه بزرگ عتبات عالیات را آینه کاری و مقرنس کاری ایوان‎های حرم اهل بیت(ع) دانست و گفت: 100 درصد بازسازی تزیینات حرمین اهل بیت(ع) به پایان رسیده است.

مسؤول امور استان‎های ستاد عتبات کشور در ادامه به سومین پروژه بزرگ ستاد عتبات عالیات کشور اشاره‎کرد و افزود: توسعه حرم امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) مهم‎ترین برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور است.

وی با بیان این که به سبب دلایل امنیتی نمیتوان مراسم افتتاحیه گنبد امامین عسکریین را برگزار کرد، گفت: تا چند ماه آینده پروژه سرداب امام زمان(عج) نیز به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است، در پایان این همایش لوح تقدیر به مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان‎های استان خوزستان از سوی ستاد کل کشور اهدا شد و از زحمات مسؤولان و خیران تقدیر بعمل آمد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات