۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۲۸۲۲۰
خبرهای کوتاه از نجف؛

دیدار نماینده آیت الله نجفی با فرماندهان گردان مرجعیت/ برگزاری عزای حسینی در بارگاه آیت الله حکیم

خبرگزاری رسا ـ دیدار نماینده حضرت آیت الله نجفی با شورای فرماندهی گردان وابسته به مرجعیت و برگزاری مراسم عزای حسینی در بارگاه آیت الله حکیم از مهمترین خبرهای نجف اشرف است.
حرم امام علي(ع) در نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند و نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف با شورای فرماندهی گردان مالک اشتر وابسته به مرجعیت تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی از مجاهدت های صورت گرفته از سوی اعضای این گردان تقدیر کرد و گفت:  فداکاری های این مجاهدان ناشی از لبیک گویی آنان به فتوای حضرت آیت الله سیستانی است.

حجت الاسلام نجفی پیروزی نیروهای نظامی و مردمی در جرف صخر را به مراجع تقلید و ملت عراق تبریک گفت و افزود: در نشست با فرماندهان امنیتی پیش از آغاز این عملیات به نقشه و هماهنگی میان نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پی بردم.

 

برگزاری عزای حسینی در بارگاه آیت الله حکیم

 

خاندان حکیم از برگزاری مراسم عزای حسینی در بارگاه آیت الله سید محمد باقر حکیم، شهید محراب در نجف اشرف خبر داد.

 

این خاندان اعلام کرد که این مراسم بعد از ظهرها تا روز عاشورا ادامه خواهند یافت.

 

این در حالی است که رژیم دیکتاتوری صدام برگزاری هرگونه مراسم عزا از سوی  دفتر حضرت آیت الله سید محسن حکیم را ممنوع کرده بود. به همین دلیل مراسم عزای حسینی خاندان حکیم در دفتر مجلس اعلای اسلامی از سوی آیت الله محمدباقر حکیم در تهران برگزار می شد.

 

برگزاری دوره حفظ قرآن در نجف

 

تعداد مراکز قرآنی در عراق پس از سرنگونی نظام صدام حسین در سراسر کشور به ویژه نجف اشرف، کربلا و کاظمین افزایش یافته است.

 

یکی از این مراکز، جمعیت فرهنگی قرآن کریم نجف اشرف نام دارد که فعالیت های ویژه ای برای حفظ قرآن به ویژه برای نوجوانان و جوانان برگزار می کند.

 

این جمعیت از برگزاری دوره جدید حفظ قرآن برای پسران 12 الی 16 سال خبر داد./980/ب902/د

ارسال نظرات