۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۴۳۱
بنیامین نتانیاهو:

اسرائیل حق دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر اسرائیل گفته است هیچگونه توافق صلحی بین این رژیم و فلسطینی‌ها حاصل نمی‌شود، مگر آنکه آنها اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت بشناسند.
نتانياهو

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در افتتاحیه دوره زمستانی کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) گفت: «توافق صلح در صورتی حاصل می‌شود که فلسطین‌ از تسلیحات نظامی عاری شده و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.»

وی مدعی شد اسرائیل حق دارد که اورشلیم (بیت المقدس) را پایتخت خود اعلام کند.

نتانیاهو گفت: «فرانسه در پاریس ساخت و ساز می‌کند، انگلیس در لندن ساخت و ساز می‌کند، اسرائیلی‌ها در اورشلیم ساخت و ساز می‌کنند. آیا باید یهودی‌ها را از زندگی در اورشلیم منع کنیم چون بر تنش‌ها می‌افزاید.»

این تحولات در حالی رخ داده است که فلسطینیان می‌گویند بیت‌المقدس (اورشلیم) پایتخت کشور مستقل فلسطین در آینده است.

نخست وزیر اسرائیل افزون بر این از طرح تل‌آویو برای ساخت واحدهای مسکونی در اراضی اشغالی فلسطینیان دفاع کرد؛ این در حالی است که جامعه بین الملل اسرائیل را به سبب این طرح محکوم می‌کند.

کشورهای جهان از جمله هم‌پیمانان نزدیک اسرائیل همچون امریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا پروژه‌های شهرک‌سازی تل‌آویو را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

مایا کوسیانچیک، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از ساخت شهرک‌های بیشتر در اراضی اشغالی انتقاد کرد؛ این بیانیه پس از آن صادر شد که نتانیاهو دستور ساخت یک هزار و 60 واحد مسکونی جدید در بیت‌المقدس را صادر کرد.

گفتنی است سیاست‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل همواره انتقاد بین‌المللی را در پی داشته و یکی از دلایل اصلی ناکامی مذاکرات به اصطلاح صلح بین اسرائیل و فلسطینیان به میانجیگری امریکا بوده است./982/د102/ک

ارسال نظرات