۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۳۰۸۱۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

منطق آمریکایی ها بر پایه خوی استکباری و زیاده خواهانه شکل گرفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به غیر قابل اعتماد بودن غربی ها اشاره کرد و گفت: اساس مشکل آنها با نظام اسلامی، انقلاب و پیشرفت های خیره کننده ملت بزرگ ایران است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع گتاب بابل با توجه به پایان دوره شش ماهه توافق نامه هسته ای ژنو گفت: ایران تاکنون تلاش های گسترده ای برای اعلام حسن نیت خود به جامعه جهانی از جمله توقف غنی‏سازی بالای پنج درصد انجام داده است.

 

وی افزود: در مقابل اعتماد سازی ایران و عمل به همه تعهدهای ژنو، آمریکایی‏ها تحریم‏های بیشتر و جدیدتری را علیه ملت ایران وضع کردند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به محتوای کلی این توافقنامه خاطرنشان کرد: بر اساس این توافق که «طرح اقدام مشترک ژنو» نامیده می‏شود، شش کشور نامبرده متعهد شدند در یک دوره 6 ماهه برخی از تحریم‏ها علیه ایران را کاهش دهند.

 

وی با اشاره به این که در مقابل، ایران نیز پذیرفت تا در این مدت بخشی از فعالیت‏های انرژی هسته‏ای خود را محدود کند، گفت:  ایران در قالب بخشی از این توافق موقت از 20 ژانویه و هم‏زمان با اجرایی‏شدن این توافق، غنی‏سازی 20 درصدی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المملی انرژی اتمی در خصوص نحوه عمل ایران به توافقنامه ژنو با گروه 5+1 تصریح کرد: بر اساس تأیید آژانس بین‏المللی انرژی اتمی، ایران به وعده‏های خود عمل کرده است و ایران ضمن ضمن توقف توسعه ظرفیت غنی‏سازی از افزایش میزان ذخایر هگزا فلوراید اورانیوم صرف نظر کرده است.

 

وی افزود: محتوای گزارش آمانو به عنوان دبیرکل سازمان بین اللملی انرژی هسته ای هیچ مورد تخلف از طرف ایران وجود ندارد و لیکن برخلاف اصول و قواعد یک سازمان بین المللی احتمالات و حدس های خود را به عنوان محتوای گزارش وارد کردند.

 

امام جمعه گتاب به غیر قابل اعتماد بودن غربی ها اشاره کرد و گفت: اساس مشکل آنها با نظام اسلامی، انقلاب و پیشرفت های خیره کننده ملت ما است که برای آنها غیر قابل تحمل است.

 

وی ادامه داد: دشمنان ملت به هیچ وجه تحمل ظهور قدرتی مانند ایران را براساس باوررهای ایمانی و قدرت علمی دانشمندان بومی برنمی تابند و درصدد توقف این روند هستند.

 

حجت الاسلام تقی پور موضوع مذاکرات و ادامه پیدا کردن آن را براساس یک استراتژی آمریکایی عنوان کرد و تصریح کرد: آنها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات و اثرگذاری تحریم ها بر اوضاع ملت هستند و به همین دلیل نباید دلخوش به توافقنامه ای بود که منجر به رفع تحریم ها شود.

 

وی با بیان این که مشکلات معیشتی مردم با رفع تحریم‏ها حل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که این تصور در برخی از دولتمردان رخ پیدا کرد که از طریق مذاکرات و با برطرف کردن تحریم‏ها می‏توان مشکل کشور به ویژه در مسائل اقتصادی را حل کرد مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که مسؤولان به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داخل باشند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به این موضوع که طی یک سال و چند ماه گذشته، رهبر انقلاب اسلامی، ضمن حمایت از تیم مذاکره‏کننده به مسؤولان توصیه هایی برای تقویت اقتصاد داخلی داشتند، گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری نبایدحل مشکلات کشور را به مذاکرات هسته ای گره زد و مسؤولان در این زمینه باید هوشیار باشند.

 

وی افزود: سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و توجه به ساخت درونی قدرت با توجه به ظرفیت‏های داخلی را تنها راه نجات کشور در برابر تحریم‏ها است و این مهم با عزم همه جانبه ملی دست یافتنی می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات