۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۸۷۴
آیت‌الله نمازی:

بیمه سلامت انقلابی بزرگ در نظام پزشکی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، اقدام اخیر وزارت بهداشت در ایجاد بیمه سلامت را انقلابی بزرگ در نظام پزشکی و بهداشتی کشور خواند.
آيت الله نمازي امام جمعه کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات 1+5 در هفته گذشته را صریح و قاطع خواند و اظهار کرد: در این نشست دو مسأله، یکی لغو تمام تحریم‌های غیرقانونی و غیرشرعی صورت گرفته از سوی آمریکا و اروپا و دیگری داشتن حق مسلم و قانونی غنی‌سازی در چهارچوب تعهدات Nptاز سوی ایران مورد تأکید قرار گرفت.


وی افزود: مقامات آمریکایی در جلسات رسمی و مذاکرات با سایر کشورها چون روسیه و آلمان همراه می‌شوند اما وقتی پشت میکروفن در برابر افکار عمومی قرار می‌گیرند چیز دیگری می‌گویند که این دوگانگی و تناقض ناشی از آنست که می‌خواهند هم اسرائیل و هم جمهوری اسلامی که بر اساس قوانین بین‌المللی سخن می‌گوید را راضی نگه دارد.


امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: دوگانگی در سخنان و مصاحبه‌های دولتمردان آمریکا به آن دلیل است که میان این دو قدرت گرفتار و متحیر است از یک سو در برابر منطق قاطع، قدرتمند و قانونی ایران و از سویی دیگر در برابر قدرت نامشروع و ظالمانه رژیم صهیونیستی و تعهد مطلقی که به جلب رضایت اسرائیل دارند و اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در هواپیما تلفنی نتیجه مذاکرات را به این رژیم اعلام می‌دارد نشانه اوج سرسپردگی این دولت به این رژیم غاصب است.


وی با اشاره به اظهارات مقامات غربی مبنی بر امیدوارکننده بودن نتایج این مذاکرات بیان داشت: تنها نکته مهم در اعلام نشدن توافق نهایی آن است که هنوز نحوه و چگونگی برداشته شدن تحریم‌ها به صورت دفعی و یا تدریجی و یا به گونه‌ای دیگر مشخص نشده است که امیدواریم با امداد غیبی و به برکت خون ارزشمند شهدا و روح بزرگ امام راحل، دشمنان در برابر مواضع بحق ایران تسلیم گردند.


آیت‌الله نمازی در ادامه مسلح شدن عشایر اهل سنت عراق در الانبار برای مقابله با داعش را یک پیروزی بزرگ خواند و تصریح کرد: ارتش عراق منطقه بی جی را که از منطقه‌های استراتژیک و نفت‌خیز و مهم این کشور به شمار می‌رود را توانسته از تصرف داعش آزاد سازد.


وی نقش حزب‌الله را در سرکوبی داعش در سوریه و عراق را نیز مهم و مؤثر خواند و یادآور شد: شهر کوبانی که از شهرهای سوریه و هم‌مرز با ترکیه و در تصرف داعش می‌باشد، در حال آزادسازی توسط ارتش سوریه است.


عضو خبرگان رهبری در ادامه، حمایت اسقف سابق در انگلستان را از استفاده زنان مسلمان از روبنده را نشانه حقانیت اسلام و حجاب ذکر و عنوان کرد: این اسقف در دفاعیه خود بیان داشته که وحشت دولت انگلستان از استفاده بانوان مسلمان از روبنده غیرطبیعی و اغراق‌آمیز است.


آیت‌الله نمازی با اشاره به دیدار مقامات دولت صعودی با دولتمردان عراق و تشکر آنها از نقش آیت‌الله سیستانی و دیگر مراجع برای اتحاد و انسجام ملی کرد و عرب در عراق اظهار کرد: اگر ملک عبدالله راست می‌گوید، آیت‌الله سیستانی از طریق مسؤولان عراقی آزادی آیت‌الله شیخ نمر مجاهد شیعی را از عربستان مطالبه کردند.


نماینده ولی فقیه در کاشان، اقدام اخیر وزارت بهداشت در ایجاد بیمه سلامت را انقلابی بزرگ در نظام پزشکی و بهداشتی کشور خواند و گفت: این اقدام وزیر بهشت برای بهبود وضعیت نابسامانی که در گذشته در نظام پزشکی به وجود آمده بسیار بزرگ و ارزشمند بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.


آیت‌الله نمازی با توصیه به مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بیان این طرح ارزنده برای مردم یادآور شد: گرچه به این تصمیم دفعی وزارت بهداشت، شوک بزرگی را برای بیمارستان‌ها ایجاد کرد و آمادگی لازم برای پاسخگویی بر طبق مصوبه نداشتند اما این اقدام بسیار مبارک و یک قیام به شمار می‌رود.


وی عدم توانایی مردم به ویژه قشر ضعیف و مستضعف در پرداخت هزینه‌های درمانم را بسیار نارحت‌کننده خواند و افزود: بسیاری از بیمارستان‌ها فرسوده بوده و احتیاج به بازسازی همراه با صرف هزینه‌های سنگین دارد که همکاری و همدلی مسئولان، مردم و خیرین را می‌طلبدد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات