۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۵۰۴

ارسال 7 هزار اثر به سوگواره قاب خالی خورشید

خبرگزاری رسا ـ ارسال حدود 7 هزار اثر به سوگواره قاب خالی خورشید، برپایی سه نمایشگاه کتاب در مدارس و دو انتصاب جدید از مهمترین اخبار کوتاه از آذربایجان‌شرقی است.
سوگواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین آذرنیا، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: شش هزار و 938 قطعه عکس از 886 عکاس 31 استان به دبیرخانه سوگواره ملی قاب خالی خورشید ارسال شد که اساس استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

 


وی با بیان این‌که آیین اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر، ششم آذر امسال در سالن اجتماعات شهرداری تبریز، برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سومین جشنواره ملی عکس قاب خالی خورشید با هدف به تصویر کشیدن آداب و رسوم مردم ایران در ایام سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین برگزار می شود.

 


وی با اشاره به این‌که نمایشگاه آثار راه یافته نیز از هشت تا 13 آذرماه، در یادمان مفاخر آذربایجان برپا خواهد بود، افزود: نمایشگاه دو دوره جشنواره عکس قاب خالی خورشید در یادمان مفاخر آذربایجان گشایش یافته است، دراین نمایشگاه 40 قطعه عکس با هدف بازتاب آداب و رسوم مردم ایران درایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برپا شده است.

 


برپایی سه نمایشگاه کتاب در مدارس آذربایجان شرقی

 


طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برپایی سه هزار نمایشگاه کتاب در مدارس استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: همزمان با این هفته سه هزار نمایشگاه کتاب در مدارس استان برپا می شود که در این نمایشگاه ها بیش از 80 هزارجلد کتاب در موضوعات مختلف با هزار و 500 عنوان عرضه خواهد شد.

 


وی سرانه خرید کتاب در استان را 14 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این سرانه در بعضی از مناطق استان به سه هزار ریال هم نمی رسد، متاسفانه دو نهاد خانواده ها و مدارس که می توانند در ایجاد رغبت برای مطالعه نقش زیادی داشته باشند، بدلیل مشکلات سطحی و غرق شدن در مسائل روزمره زندگی به امر کتاب و کتاب خوانی کم توجه شده اند.

 


انتصاب معاون جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان

 


حجت الاسلام محمد انوری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز  طی حکمی با حفظ سمت بعنوان معاون دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

 


شایان ذکر است، حجت الاسلام انوری پیش از این معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌های صنعتی سهند و دانشگاه تبریز و همچنین تدریس در حوزه های علمیه استان را در کارنامه کاری خود دارد.

 


سرپرست جدید اوقاف شهرستان بناب منصوب شد

 


در مراسمی که با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان بناب و همچنین مسؤولان استانی اداره کل اوقاف و امور خیریه همراه بود، طی حکمی مهدی راحلی به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب منصوب شد.

 


گفتنی است، در آیین تودیع و معارفه سرپرستان قبلی و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد از زحمات حجت الاسلام فرقانی تقدیر و مهدی راحلی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب معرفی شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات