۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۱۷۲۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه مشهد:

رعایت ادب، راه رسیدن به محبت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: انسان ها برای رسیدن به محبت اهل بیت(ع) می بایست مسیری را طی کنند؛ رعایت ادب، ظرافت در رفتار انسان ایجاد کرده و راه رسیدن به محبت ائمه اطهار(ع) است.
توسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زهرا افشار، مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، امروز در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در سالن اجتماعات این مرکز و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، گفت: انسان برای رسیدن به محبت ائمه اطهار(ع) باید رذایل اخلاقی را برطرف کرده و روح خود را تزکیه کند.

وی با اشاره به آیه «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ، و از صبر و نماز یارى بگیرید و البتّه آن جز بر خاشعان بسى گران است.»، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند:«وقتی غم و غصه به شما روی می آورد، به قرآن پناه ببرید.»

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) ابراز کرد: برای رسیدن به محبت اهل بیت می بایست مسیری طی شود، امام حسین(ع) به خاطر عزت نفسشان از دشمن تقاضای آب نکردند، اما به خاطر نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار در شب عاشورا از دشمن مهلت گرفتند، امام(ع)در بحرانی ترین حالات، با این 4 امر، امور را مدیریت کردند.

افشار با اشاره به آیه «اِهدنَا الصِراطَ المُستقیم» اظهار کرد: نگاه انسان باید جمعی باشد؛ چرا که انسان ها باید  هدایت جامعه را طلب کنند، تمام ذکرها و دعاها مجرب است، اما این نکته را باید مد نظر داشت که دعا و ذکر بدون تلاش ثمربخش نیست.

وی با اشاره به این که محبت به اهل بیت(ع) سبب نورانیت قبر انسان می شود، گفت: انسان برای رسیدن به محبت اهل بیت(ع) نباید نسبت به برطرف کردن رذیله اخلاقی کوتاهی کند، افراد باید تلاش کنند تا اعمال آن ها مورد قبول خداوند واقع شود و این مهم را در نظر داشته باشد که کیفیت اعمال مهم است نه کمیت آن ها.

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با بیان این که رعایت ادب، ظرافت در رفتار انسان ایجاد می کند، ابراز کرد: رعایت ادب، یاری دهنده انسان برای رسیدن به محبت اهل بیت(ع) است، در هنگام زیارت ائمه معصومین(ع) افراد می بایست آداب آن را رعایت کنند، از این رو باید انسان با غسل و وضو به زیارت این بزرگواران نائل شود.

افشار گفت: ادب جناب حر، ایشان را به این مقام نائل کرد، او اولین کسی بود که سر راه امام حسین(ع) ایستاد، اما به سبب رعایت ادب، شب عاشورا برای او، شب قدر شد و مقدراتش تغییر کرد.

وی ابراز کرد: عمر بن سعد اولین کسی بود که بر امام حسین(ع) گریه کرد، اما این گریه سبب تغییر او نشد، از این رو اگر انسان ها رذایل اخلاقی خود را برطرف نکنند، گریه در مجلس عزاداری امام حسین(ع) سبب تغییر آن ها نمی شود./1309/پ203/ب

ارسال نظرات