۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۳۲۳۱۱
رییس اداره اوقاف گلپایگان مطرح کرد؛

ثبت 37 امامزاده در گلپایگان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان، گفت: در شهرستان گلپایگان 37 امامزاده وجود دارد و 828 موقوفه و مسجد به ثبت رسیده که تعداد موقوفات درآمدزا 592 و تعداد موقوفات بدون درآمد 236 موقوفه است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان امروز در جلسه شورای اداری که در فرمانداری گلپایگان برگزار شد، گفت: در شهرستان گلپایگان 37 امامزاده وجود دارد و 828 موقوفه و مسجد به ثبت رسیده که تعداد موقوفات درآمدزا 592 و تعداد موقوفات بدون درآمد 236 موقوفه است.

 


وی ادامه داد: از لحاظ جایگاه موقوفات و اداری شهرستان گلپایگان در رتبه سوم استان اصفهان قرار دارد و رتبه نخست به شهر اصفهان و رتبه دوم به شهر کاشان اختصاص دارد.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان این که بیشتر ادارات و دستگاه‌های اداری گلپایگان مستأجر اوقاف هستند، تصریح کرد: این دستگاه‌ها یا اجاره نمی‌پردازند، یا کم پرداخت می‌کنند و یا در زمین موقوفه بدون اطلاع اداره اوقاف تصرف کرده‌اند.



وی خاطر نشان کرد: هر موقوفه‌ای به نیت خاصی وقف شده است و اگر به موقع اجاره‌بها موقوفات پرداخت نشود، اشکال شرعی دارد.



حجت الاسلام طاهری با بیان این که در آستانه هفته وقف قرار داریم، تأکید کرد: نخستین واقف خدا است و زمین را برای عبادت انسان وقف کرده و همین‌طور پیامبر(ص) و ائمه معصومین وقف‌های زیادی انجام داده‌اند بنابراین ما هم باید حق موقوفات را رعایت کنیم و هیچ دخل و تصرفی در موقوفات نداشته باشیم./939/د101/ب4

ارسال نظرات