۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۳۲۳۵۶
استاد علوم و معارف دینی:

بسیج تداوم مکتب عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی گفت: بسیج تداوم مکتب و نهضت عاشورا است و همانند عاشورا هر جا دین نیاز داشته باشد، وارد میدان می شود.
سازمان بسيج مستضعفين

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت فرا رسیدن پنجم آذر، روز بسیج مستضعفان و سالروز تشکیل این نهاد به فرمان امام خمینی(ره) در سال 58، اظهار کرد: بسیج نیرویی برخاسته از مردم برای خدمت به مردم بوده و این پشتوانه عظیم سرمایه گرانقدری است که در طول بیش از سه دهه گذشته منشأ بسیاری از پیشرفت ها و توسعه کشور شده است.

 

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) آن گاه که احساس کرد دین در خطر است به‌عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین وارد میدان شده و هستی خویش را فدا کرد؛ لذا بسیج و بسیجی نیز همانند مکتب عاشورا هرجا دین نیاز داشته باشد وارد میدان می‌شود.

 

کیفی بجستانی با بیان این که بسیج تداوم مکتب و نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: اعضا و فعالان بسیج باید با درک این جایگاه عظیم تلاش کنند همواره در مسیر امام حسین(ع) و آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی حرکت کنند.

 

وی، بسیج را سازمانی متشکل از آحاد ملت دانست و اظهار کرد: بسیج به تعبیر رهبر معظم انقلاب متشکل از آحاد ملت است و از این رو تمامی افراد جامعه اعم از شهری، روستایی، تحصیل کرده، جوان، پیر و ... نیز شامل بسیج می‌شوند و هدف نهایی همه آن ها نیز پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

کیفی بجستانی، بصیرت دینی و اعتقادی را از اهم ملزومات داشتن روحیه بسیجی عنوان کرد و افزود: بسیجیان به ‌واسطه داشتن بصیرت واقعی، معرفت‌افزایی و اخلاص در کارها می‌توانند راه را به درستی تشخیص داده و در پویایی نظام نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

 

عضو بسیج اساتید استان خراسان شمالی با بیان این نکته که بسیج در قالب قشر و گروه خاصی تعریف نمی‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه زمانی که حضرت امام(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند، تمامی افراد از تمامی اقشار به میدان آمده و به ندای امام خویش لبیک گفتند و امروز نیز وظیفه تمامی ماست که از این فرمان پاسداری کرده و آرمان‌های امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

 

کیفی بجستانی به اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی نیز در قالب بسیج اشاره کرد و گفت: امروز جنگ نرم بسیار مهمتر و اثرگذارتر از جنگ سخت است؛ چرا که در این جنگ روح و روان جوانان و نوجوانان نشانه گرفته شده بنابراین اگر مردم خدای ناکرده دست از فرهنگ دینی و اسلامی خویش بردارند روح معنوی و الهی خود را از دست خواهند داد.

 

وی با اشاره به فعالیت های بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ضمن تأکید بر تداوم و تشدید این فعالیت ها، افزود: با تلاش نیروهای بسیجی دشمنان نظام اسلامی این آرزو را که با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای فرهنگ غربی می‌توانند مردم را نسبت به انقلاب و اهداف آن دلسرد کنند با خود به گور خواهند برد.

 

این مدرس معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی با بیان این که امروز اقتدار و پیشرفت ملت ایران در بسیج نهفته است، اظهار کرد: بسیج به معنی آمادگی همه ملت ایران در مقابله با تهدیدها و هموار ساختن راه‌های پیروزی و پیشرفت کشور بوده که تاکنون تحقق یافته و موجب یأس دشمنان از هر اقدام عملیاتی علیه ملت و نظام کشور شده است و به فضل الهی در آینده نیز این چنین خواهد بود.

 

گفتنی است، پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش 20 میلیونی به فرمان امام خمینی(ره) است، در این زمینه از سی ام آبان تا ششم آذر ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات