۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۲۸۰۶

۲۹ دوره تربیت‏‎ معلم قرآن در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

خبرگزرای رسا ـ ۲۹ دوره تربیت ‌‎‏معلم قرآن با حضور ۷۰۰ داوطلب از سراسر استان آذربایجان‌شرقی با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.
قرآن


حجت‌الاسلام حمید حسن‎‏جهان، مسئول دارالقرآن‏‎الکریم اداره‏‎کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 29 دوره تربیت ‌‎‏معلم قرآن با حضور 700 داوطلب با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزشی و براساس دستورالعمل‎های ابلاغی سازمان دارالقرآن‏‎الکریم در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: دوره‎های تربیت‎‏معلم با هدف تربیت نیرو جهت تدریس در دوره‌های آموزش قرائت، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، حفظ پیش‏‎دبستانی و هماهنگ کردن آموزش‎های قرآن کریم در سطح کشور و انتقال مهارت‎های تدریس یکپارچه و نظام‎‏یافته آموزش‎‏های قرآنی و تکمیل حلقه‌های آموزشی و اجرای نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن‌کریم در طول سال برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام حسن‎جهان ادامه داد: در ترم پائیزه، 29 دوره آموزش تربیت‏‎معلم تحت نظارت دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با 700 شرکت کننده و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‎‏ها و مؤسسات قرآنی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.


وی گفت: از 29 دوره تربیت‎‏معلم، 19 دوره تربیت‌معلم روخوانی، چهار دوره تربیت‌‎‏معلم مفاهیم، چهار دوره تربیت‎معلم پیش‎‏دبستانی، یک دوره تربیت‎‏معلم تجوید، یک دوره صوت و لحن بوده و 700 شرکت‎‏کننده در این دوره‎‏ها درحال آموزش هستند و پس از سپری کردن آموزش‎های لازم و موفقیت در آزمون‌ پایانی، گواهینامه از سوی سازمان دارالقرآن‎‏الکریم کشور دریافت خواهند کرد.


مسؤول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که از سهمیه آموزش طرح صحیح‎خوانی برای 30 هزار نفر در سال 93 در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: طرح صحیح‎خوانی قرآن کریم(تلفیقی از سه طرح روخوانی، روان‎خوانی و فصیح‎خوانی) برای 30 هزار قرآن‎آموز اجرا می‌شود.


وی ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و فصیح قرآن کریم با رعایت لهجه و مخارج حروف زبان عربی، قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف و زمینه‌سازی جهت نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در 40 جلسه دو ساعته تحت آموزش صحیح‌خوانی قرار گرفته و پس از موفقیت در آزمون پایانی گواهینامه پایان دوره به ارزش آموزشی 80 ساعت دریافت می‌کنند.


حجت‎الاسلام حسن‎جهان شناسایی فعالان قرآنی و صدور 353 مجوز برای مؤسسات و خانه‎های قرآنی در سطح استان را از دیگر برنامه‎‏های دارالقرآن استان برشمرد و سابقه فعالیت‌‎های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی را از سال 1360 همزمان با تأسیس این سازمان بیان کرد و گفت: تأسیس 298 خانه قرآن در روستاهای استان تجلی عدالت توزیعی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی است.


وی بهره گیری از آموزش‌های قرآنی را حق همه آحاد جامعه بیان کرد و گفت: دارالقرآن‌الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی طبق وظایف اساسی خود و وظایف مصوب سازمان تبلیغات اسلامی که به توشیح مقام معظم رهبری (مدظله العالی‌) رسیده‌است، مسؤول ساماندهی مشارکت‌های مردمی درحوزه فعالیت‌های قرآنی است.


مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از موفقیت 48 حافظ قرآن استان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ خبر داد و گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با شرکت 287 حافظ استان آذربایجان شرقی در دو مرحله برگزار شد./935/ت302/ب3

ارسال نظرات