۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۵۰۶
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

حزب الله خدمت بزرگی را به مسیحیان و اهل سنت لبنان کرده است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد که مبارزه حزب الله لبنان با گروه‌های تکفیری خدمت بزرگی به اهل سنت و مسیحیان لبنان است.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش خبرگزاری رسا، ماهر حمود، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در نشستی سیاسی که از سوی حزب الله لبنان در منطقه دبین برگزار شد، با انتقاد از افزایش هجمه‌ها نسبت به سلاح مقاومت اسلامی لبنان، خاطرنشان کرد: سلاح و اقدامات مقاومت اسلامی به سود همه طوایف و مذاهب لبنان است. مقاومت اسلامی با حمایت از کاندیداتوری میشل عون، خدمت بزرگی را به مسیحیان این کشور می‌کند.
 
 
وی به سخنان روز گذشته سعد الحریری، رییس جریان 14 مارس مبنی بر استقبال از برگزاری گفت‌وگو با حزب الله لبنان اشاره و تصریح کرد: جریان 14 مارس درحالی از برگزاری گفت‌وگوی ملی حمایت می‌کند که همواره با انتقاد از حضور این حزب در سوریه، فضای لبنان را متشنج می‌سازد.
 
 
این عالم اهل سنت لبنانی با تأکید براینکه جریان 14 مارس به خوبی می‌داند که حزب الله لبنان به مبارزه با گروه‌های تکفیری در خاک سوریه می‌پردازد، گفت: تکفیری‌ها همه مسلمانان و مسیحیان را با تهدید مواجه می‌کنند. به نحوی که اهل سنت لبنان نیز از گزند ماشین‌های بمبگذاری شده آنان در امان نیستند.
 

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: بسیاری از جریان‌های سیاسی لبنان بر این امر واقف هستند که حضور حزب الله در سوریه، لبنان را از خطر تکرار سناریوی عراق و ایجاد خلافتی تکفیری حفظ کرد. نیروهای حزب الله در سوریه به مبارزه با تروریسم پرداختند و هیچ آسیبی به شهروندان سوری وارد نکردند.

امام جماعت مسجد القدس صیدای لبنان با اشاره به دستاوردهای‌ مهم مقاومت اسلامی در طول سال‌های اخیر در لبنان، خاطرنشان کرد: امضای سند همکاری بین حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان نمونه‌ای بارز از تقویت انسجام ملی در این کشور و همزیستی مسالمت‌آمیز بین اقوام مختلف است.
 

گفتنی است سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان چندی پیش احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور را به برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی برای حل و فصل اختلافات و بحران‌های موجود در لبنان دعوت کرد. اگرچه این دعوت با استقبال برخی گروه‌ها واقع شد اما تاکنون اقدام جدی برای برگزاری آن صورت نپذیرفته است./983/ب902/ک
 
ارسال نظرات