۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۳۴۶۰۵
برای نخستین بار صورت گرفت؛

راهپیمایی اعتراضی مسلمانان هند در سالگرد تخریب مسجد بابری

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مسلمانان هند برای نخستین بار در بیست و دومین سالگرد تخریب مسجد بابری در شهر آیودهیا این کشور اقدام به برگزاری راه‎پیمایی اعتراض‎آمیز نموده و خواستار بازسازی این مسجد قدیمی شدند.
مسجد تخريب شده بابري هند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مسلمانان هند برای نخستین بار در بیست و دومین سالگرد تخریب مسجد بابری در شهر آیودهیا این کشور اقدام به برگزاری راه‎پیمایی اعتراض‎آمیز نموده و خواستار بازسازی این مسجد قدیمی شدند.
 
یکی از مسلمانان هندی شرکت کننده در این تجمع اعتراض آمیز در این ارتباط به پایگاه خبری Asian News International گفت: ما اینجا هستیم تا سیاه ترین عمل انجام شده به وسیله سیاه دل‏ترین افراد تاریخ را بار دیگر به ملت یادآوری کنیم.
 
این مسلمان هندی در ادامه افزود: مجرمانی که مسجد بابری را تخریب کردند نه تنها آزاد هستند بلکه در حال حاضر دارای قدرت سیاسی نیز هستند.
 
گروه موسوم به "جماعت اسلامی هندی ها " نیز با صدور بیانیه ای شدیداللحن خواستار بازسازی مسجد تخریب شده بابری شد.
 
در بیانیه این گروه از مسلمانان هند آمده است: روز 6 دسامبر سال 1992 میلادی یکی از تاریک ترین روزهای تاریخ هند است. در آن روز تهاجمی مرگبار علیه انسانیت، دموکراسی، تساهل و آزادی دینی صورت گرفت.
 
در سال 1989 میلادی احزاب BJP و VHP هندوستان پروژه ساخت معبد راما در نزدیکی مسجد بابری را آغاز کردند.
 
پس از پیروزی انتخاباتی حزب BJP در اوتار پرادش در سال 1991 میلادی بخش هایی از مسجد بابری تخریب شد تا نهایتا در سال 1992 این مسجد به طور کامل به وسیله هندوهای افراطی تخریب شد.
 
به دنبال تخریب مسجد بابری درگیری هایی میان مسلمانان و هندوهای افراطی درگرفت که در نتیجه آن بیش از 2 هزار نفر که اکثر آنان را مسلمانان تشکیل می دادند کشته شده و عده بسیاری نیز زخمی شدند./990/ ب902/ک
ارسال نظرات