۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۶۴۱
نوری مالکی:

در گفت‌وگو با اوباما تأکید کردم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق گفت: در یکی از گفت‌وگوهای خود با باراک اوباما تأکید کردم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و برنامه هسته‌ای این کشور صلح آمیز است.
نوري مالکي و باراک اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، معاون اول رییس جمهور عراق که به لبنان سفر کرده است در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المنار، تجزیه عراق را تهدیدی جدی برای این کشور عنوان کرد واظهار داشت که پس از داعش خطرناک ترین تهدید برای ملت عراق تقسیم طایفه‌ای این کشور است.

 

وی افزود: به امید خدا ملت عراق با انسجام و وحدت خود توطئه‌‎های دشمنان برای تجزیه عراق و اشغال آن از سوی داعش را ناکام می‌گذارند. داعش به هیچ وجه توانایی شکست دادن ارتش عراق را ندارد و روند آزادسازی مناطق اشغال شده ادامه خواهد یافت.

 

 

نخست وزیر سابق عراق با اشاره به مقاومت حکومت سوریه در برابر گروه‌های تکفیری، اظهار داشت: ایستادگی ملت و دولت سوریه در قبال فشارهای کشورهای غربی و عربی، موجب خنثی شدن توطئه‌ها و نقشه‌های تروریست‌ها شد.

 

 

مالکی هدف از سفر به لبنان را بررسی امکانات لازم برای چالش‌های پیش رو خواند و گفت: همه باید در راستای مقابله با تهدیدهای گروه‌های تکفیری و تروریستی تلاش کنند.

 

 

این شخصیت عراقی در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: من در گفت‌وگو با باراک اوباما تأکید کردم که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست و برنامه هسته‌ای این کشور صرفا صلح آمیز است./983/ب902/ک

 

ارسال نظرات