۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۷۴۵
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور:

تبلیغ اثرگذار مبانی دینی نیازمند بهره گیری از ابزار کارآمد است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت آشنایی کامل روحانیان فعال در مدارس به نرم افزارها و تکنولوژی های روز تأکید کرد و گفت: همان طور که دشمنان از این امکانات روز برای ترویج فرهنگ انحرافی خود در جامعه اسلامی استفاده می کند، مبلغان دینی نیز باید از تکنولوژی روز برای تبلیغ مناسب و اثرگذار مبانی اسلامی بهره گیرند.
تبليغ ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد مظفر، معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور امروز در گردهمایی ائمه جماعات مدارس استان در ساری، دینداری و دین محوری را مهم ترین عامل دور نگه داشتن نسل جوان از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی دانست.

 

وی با بیان این که دینمداری و تقوای الهی مهم ترین عامل در ازدواج نسل جوان در سن مناسب و همچنین زنئگی پایدار و محکم در خانواده ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مسیری که دین و ارزش های اسلامی مشخص کردند گام برداریم به حتم سعادتمند خواهیم شد.

 

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود گفت: نماز مهم و مؤثرترین عاملی است که در رشد و کمال انسانی دانش آموزان نقش آفرین خواهد بود.

 

مظفر بر ضرورت توجه جدی به تهذیب، تحصیل و ورزش در نسل جوان تأکید کرد و افزود: اگر این سه مسأله مهم همواره مورد توجه قرار گیرد به حتم نسل جوان به رشد اکمل خواهد رسید.

 

وی با بیان این که بزرگترین اسناد بالا دستی ما تفکر امام راحل، انقلاب و شهدا است، بیان داشت: باید در همه برنامه ها و طرح های خود این سه مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که ارتباط صمیمانه و اجتماعی با دانش آموزان بسیار مؤثر است، تصریح کرد: آموزش غیر رسمی مؤثر تر از آموزش رسمی است.

 

مظفر از حضور مدیران و معلمان در صفوف نماز در کنار دانش آموزان را مهم ترین عامل در نهادینه کردن فرهنگ نماز در میان دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان خود باید یک الگوی عملی برای دانش آموزان باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت بعد علمی و اطلاعات عمومی ائمه جماعات مدارس تأکید کرد و گفت: یک روحانی مدرسه باید علاوه بر اطلاعات علمی و حوزوی در بخش مسائل روز جامعه نیز از اطلاعات کافی برای پاسخگویی به دانش آموزان برخوردار باشد.

 

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که ائمه جماعات باید به روانشناسی نوجوانان و جوانان کاملاً آشنا باشند، خاطرنشان کرد: شیوه های دعوت به نماز مهارت است و ائمه جماعات باید نسبت به این شیوه ها اطلاعات کافی را داشته باشند.

 

مظفر بر ضرورت آشنایی کامل روحانیان فعال در مدارس به نرم افزارها و تکنولوژی های روز تأکید کرد و گفت: همان طور که دشمنان از این امکانات روز برای ترویج فرهنگ انحرافی خود در جامعه اسلامی استفاده می کند، مبلغان دینی نیز باید از تکنولوژی روز برای تبلیغ مناسب و اثرگذار مبانی اسلامی بهره گیرند.

 

وی همچنین از بر ضرورت تقویت ارتباط میان مدرسه و مسجد محل تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود برخی برنامه های فرهنگی و دینی مدرسه در مساجد برگزار شود.

 

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور از تربیت مؤذنین به عنوان نخستین راه و شیوه دعوت به نماز در میان جمعیت دانش آموزی یاد کرد.

 

مظفر در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که معلمان نیز باید قبل از آغاز کلاس های درسی دقایقی در مورد اهمیت و جایگاه نماز برای دانش آموزان صحبت کنند، گفت: همچنین از چهره های موفق و اثرگذار نیز به منظور تبیین جایگاه نماز در مدارس دعوت به عمل آید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات