۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۳۶۱۹۶
معاون آموزش سازمان بسیج اساتید کشور:

وحدت حوزه و دانشگاه تنها به ساخت مساجد در دانشگاه خلاصه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش سازمان بسیج اساتید کشور گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها به ساخت مساجد در دانشگاه خلاصه نمی شود و باید حوزه ها، مبانی فکری و عقیدتی را در اختیار دانشگاه ها قرار بدهند و دانشگاه هم ساختار آن را راه اندازی کند که نقش اساتید در این باره بسیار مهم و حیاتی است.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام عباس نصیری فرد، معاون آموزش سازمان بسیج اساتید کشور، ظهر امروز، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور اساتید و طلاب بسیجی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرار گرفتن علم و دین در کنار هم گفت: یکی از اساسی ترین دغدغه های فکری بشر انتخاب روش و شیوه زندگی است و دلیل این مسأله وجود ابزارهای ارتباطی گسترده موجود در جوامع بشری است.
 
 وی با تأکید بر این که باید به سوی علوم دینی در دانشگاه‌ها برویم و بدانیم تا علوم، دینی و اسلامی نشود، سخن گفتن از جامعه دینی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: باید اساتید و دانشجویان ما همراه با فراگیری علم، دین هم در وجود آن ها نهادینه شود که متأسفانه با این مسأله فاصله بسیار داریم.
 
معاون آموزش سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه تنها به ساخت مساجد در دانشگاه خلاصه نمی شود و باید حوزه ها، مبانی فکری و عقیدتی را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند و دانشگاه هم ساختار آن را راه اندازی کند که نقش اساتید در این باره بسیار مهم و حیاتی است.
 
حجت الاسلام نصیری فرد ابراز داشت: وسـایـل ارتـبـاط جمعى در همه جوامع نقش حساس و مهمى را در زمـیـنه هاى گوناگون از جمله سیاسى، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا مى کنند که کشور ما هم از این مهم مستثنی نیست؛ به طوری که بسیاری از امور روزمره مردم به رسانه ها گره خورده است.
 
وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی با همه مشکلاتش می‌تواند بهترین فرصت برای پیشرفت بشریت باشد اما متأسفانه به خاطر سیاست گذاری های صاحبان بزرگ رسانه ای این فضا برای انسان‌ها ایجاد اضطراب و تغییر مخرب کرده و گاها ما در انتخاب سبک زندگیمان از رسانه ها تبعیت می کنیم.
 
حجت الاسلام نصیری فرد با بیان این که امروز رسانه به گونه ای است که حتی در اتاق کودکان ما هم وارد و تأثیر گذار شده است، گفت: حضور و گستردگی و تأثیر گذاری رسانه در همه مراحل زندگی افراد، سبب بروز اضطراب و اختلالاتی بین مردم شده است.
 
معاون آموزش سازمان بسیج اساتید کشور افزود: غرب با در دست داشتن دو قدرت بزرگ یعنی پول و تجهیزات نظامی توانسته برخی را با پول و برخی را با زور مغلوب و مجذوب خود کند و با استفاده از همان ابزار توانسته بر جوامع گوناگون تأثیر گذار باشد./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات