۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۳۶۶۷۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین:

رهایی از سبک زندگی غربی در گرو پیروی از آموزه‌های دینی اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین گفت: امروز سبک زندگی ما غربی شده است و جوانان حتی با داشتن امکانات دیر اقدام به ازدواج می‌کنند؛ البته زندگی‌ها سخت شده اما با پناه بردن به آموزه‌های دینی و سبک و سنت ائمه(ع) می‌توان بسیاری ازدیدگاه‌ها تغییر خواهد کرد.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

مهدی احمدی، مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره تحدید نسل به عنوان یکی از معضلات جامعه اسلامی ایران گفت: همواره پویایی و نشاط و رمز ماندگاری یک جامعه به منابع طبیعی و نفت آن کشور نیست؛ بلکه بقا و ماندگاری به ثروت بزرگ نسل جوان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین در ادامه افزود: جوانان مانند معادن زیرمینی و پشتوانه‌های زندگی در جامعه هستند زیرا تحول در زندگی‌ها در طبع و نگاه جوان است، رهبر معظم انقلاب مدت زیادی است نگرانی خود را نسبت به فرسوده شدن نسل اعلام کرده اند اما کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر جایگزینی نسل پیر به جای نسل جوان از خطرات جدی برای آینده کشور است ابراز داشت: اگر منابع خدادادی کشور فروکش کند؛ آینده تاریکی خواهیم داشت و باید فکری اساسی برای این پیامد تغییر زندگی ایرانی- اسلامی ماست.

 

این کارشناس فرهنگی با بیان این‌که در گذشته آگاهی‌ها کم اما افزایش نسل صورت می‌گرفت اظهار داشت: امروز توجه به فرهنگ غربی نسل ما را دچار مخاطره کرده و مردم با تفکرات غربی به تک فرزندی روی آورده اند.

 

وی  بیان داشت: لازم است مسؤولین، اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مراکز دانشگاهی، دولت و سازمان‌ها از شروع مدارس این تلقین‌ها را حاکم کنند که منابع طبیعی آینده کشور در خطر است و این فرهنگ سازی را شکل دهند که با تدبیر و برنامه ریزی و ایجاد اشتغال بتوانیم فضای زندگی خوبی را ایجاد کنیم.

 

این مسؤول درباره بالا رفتن سن ازدواج نیز بیان داشت: شاید برخی‌ها بالا رفتن سن ازدواج را در نبود امکانات لازم در زمینه بحث ازدواج و اقتصاد و کم بودن درآمد خانواده‌ها می‌دانند اما علت اصلی این موضوع الگو گرفتن از سبک زندگی غربی‌هاست.

 

وی در ادامه افزود: در گذشته با اینکه وضع زندگی‌ها سخت و امکانات کافی نبود اما ازدواج‌ها به وفور صورت می‌گرفت، ده نفر در یک خانواده زندگی می‌کردند اما با تدبیر و سهل و آسان گرفتن ازدواج‌ها مشکلات امروز را نداشتیم.

 

احمدی با بیان این‌که امروزه درآمدها افزایش یافته اما سن ازدواج بالا رفته است گفت: این موضوع یعنی در زندگی ما تغییر دیدگاه به وجود آمده است، در گذشته حرف خانواده‌ها این بود که برای جلوگیری از آسیب‌های اخلاقی در جامعه ازدواج در یک سن خاصی انجام می‌شد.

 

وی ابراز داشت: امروز سبک زندگی ما غربی شده است و جوانان حتی با داشتن امکانات دیر اقدام به ازدواج می‌کنند؛ البته زندگی‌ها سخت شده اما با پناه بردن به آموزه‌های دینی و سبک و سنت ائمه(ع) می‌توان بسیاری ازدیدگاه‌ها تغییر خواهد کرد.

 

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین اظهار داشت: رمز بقای کشور ماندگاری خانواده‌هاست در سی سال گذشته زندگی‌هایی تشکیل شده که با احترام تا به امروز ادامه پیدا کرده است اما امروز با تغییر رویکردها در جامعه این مسایل کمرنگ شده است.

 

وی در پایان گفت: به دلیل این‌که ما نگاه غربی را وارد زندگی‌های خود کرده ایم و سبک زندگی ما در فرهنگ تغییر کرده بنابراین اگر با قدرت در این زمینه وارد شویم می‌توان قدم‌های خوبی در این راستا برداشت./955/ت302/ب6

ارسال نظرات