۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۱۵۶
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

مردم، خبرگان مجتهد عادل می خواهند نه نماینده گروه‌های سیاسی/ غربت امام رضا فرهنگی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این‌که مردم، خبرگان مجتهد عادل می خواهند نه نماینده گروه های سیاسی، گفت: جریان‌ها به زمان وابسته نیستند و هر جا لازم باشد به شکل عملیات روانی و یا سوق دادن مردم به سمت امور مادی و اقتصادی و یا با مصادره مجلس خبرگان برای مصادره ولایت وارد عمل می شوند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که در مسجد العلی برگزار شد، گفت: امروز می خواهم شما را به یک گرایش عقلانی در کنار توده عواطف و احساساتی که شما در این مدت در حق اهل بیت رسول الله(ص) داشتید، توجه دهم.

 

وی افزود: از مجموع آن چه در این سه روز آخر صفر رخ داد، جریان رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، نکته «ولایت ستیزی» دشمنان دین استخراج می شود که در سه شکل مختلف در این سه واقعه دیده شد و با دقت در آن در می یابیم که این اتفاقات سه حادثه نبودند بلکه سه جریان بودند.

 

امام جمعه موقت مشهد، برخورد حادثه ای با مظلومیت اهل بیت(ع) را انحراف دانست و خاطرنشان کرد: آن چه یک تحریف محسوب می شود این است که ما نشسته ایم و بازخوانی کرده ایم که حدود 1400 سال پیش حوادثی برای عزیزترین عزیزان خدا به وجود آمده و ما هم چون به آن ها دل بسته هستیم، مصایب ایشان قلبمان را می سوزاند و با اشک خود را آرام می کنیم و عوامل ایجادی و ایجابی آن حوادث را لعن و نفرین می کنیم؛ این انحراف در زمان های گوناگون وجود داشته است و متأسفانه در جامعه ولایی دوستدار اهل بیت(ع) امروز نیز وجود دارد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) از همان ابتدا نگران این انحراف بودند، اظهار کرد: امام رضا(ع) فرموده اند «بدترین چیزی که خداوند در زمان من خلق کرده است، کشتن من با سم و تدفین من در سرزمین غریب است» و از آن جایی که اعتقاد ما به ائمه(ع) مانند اعتقاد ما به پیامبر(ص) است و طبق آیات قرآن پیامبر(ص) و بالطبع سلاله ایشان، از روی هوای نفس و هیجانات سخنی نمی گویند، این که امام رضا(ع) غربت شان را بدترین پدیده می دانند، آن هم در شرایطی که تهاجم های فرهنگی به اسلام وجود داشته نشان می دهد منظور ایشان غربت ظاهری نبوده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در تبیین سخنان خود افزود: غربت این است که امام رضا(ع) در موضع خنثی سازی فتنه زحمت می کشیدند اما مردم که خاطره اسارت موسی بن جعفر(ع) در ذهنشان بود، با خود می گفتند «امام رضا(ع) جایگاه مناسبی دارند» و فقط کاخ و خدم و حشم را می دیدند و تهاجم فرهنگی و تلاش برای براندازی نظام ولایت و ولایت ستیزی را نمی دیدند.

 

ولایت ستیزی از روز رحلت پیامبر آغاز شد

وی در تشریح مسأله «ولایت ستیزی» گفت: جریان ولایت ستیزی پس از رحلت پیامبر(ص) در شکل عملیات روانی و فریب دادن مردم با این ادعا که «ما رهبر دیکته شده نمی خواهیم» عملی شد و طی آن عده ای فریفته شدند و عده دیگر ترسیدند و چیزی نگفتند تا مبادا مردم به آن ها بگویند «ضد دموکراسی» هستند و از جریان های سیاسی کنار زده شوند.

 

آیت الله علم الهدی، شکل دوم ولایت ستیزی را در جریان امام حسن مجتبی(ع) و معاویه معرفی و اظهار کرد: در زمان امام مجتبی(ع) مردم دو دسته شدند، یک دسته نخبگان سیاسی که منفعت خود را در همراهی با امام حسن(ع) نمی دیدند، و دسته ای دیگر مردم بودند که می خواستند یک لقمه نان راحت از گلویشان پایین برود ولو در شرایطی که پسر هند جگرخوار به جای فرزند پیامبر(ص) در رأس حکومت باشد.

 

امام جمعه مشهد افزود: بنی امیه و بنی عباس از زمان امام مجتبی(ع) تا زمان امام رضا(ع) به سرکوب اهل بیت(ع) پرداختند و در طی این مدت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به پرورش اندیشه ها و تربیت 4 هزار نفر پرداختند و کار به جایی رسید که هر کسی در جامعه پیدا می شد برای سخنش از واژه «حدّثنی موسی بن جعفر(ع)» استفاده می کرد.

 

وی، مصادره ولایت را شکل سوم جریان «ولایت ستیزی» معرفی و خاطرنشان کرد: روزی که تشییع پیکر امام کاظم(ع) را آزاد اعلام کردند تا فضا را تغییر دهند، بیش از یک میلیون نفر در شرایطی که بغداد بزرگ به اندازه کوچک ترین محله امروز مشهد جمعیت نداشت در مراسم تشییع حاضر شدند و از این رو نقشه خلافت امام رضا(ع) را به شرط ولایتعهدی خودش طراحی کرد تا ولایت را مصادره کند و به همین منظور عده ای از صاحب منصبان را به مدینه فرستاد تا امام رضا(ع) را از مدینه به مرو آورند اما امام رضا(ع) توطئه مأمون را با تبیین حقیقت برای مردم مدینه خنثی کردند.

 

مردم خبرگان مجتهد عادل می خواهند، نه نماینده گروه های سیاسی

آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: هر سه شکل ولایت ستیزی امروز در مملکت ما وجود دارد و علت این که لازم است نگاه ما به این اتفاقات تاریخی نگاه جریانی باشد و نه نگاه حادثه ای همین است، چرا که جریان به زمان وابسته نیست و هر جا که لازم باشد به شکل عملیات روانی و یا سوق دادن مردم به سمت امور مادی و اقتصادی و یا با مصادره مجلس خبرگان برای مصادره ولایت وارد عمل می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری نمونه های دیگر بروز جریان ولایت ستیزی را برشمرد و اظهار کرد: این که امروز دشمن بیاید شبهه پراکنی کند که «در جایی که انتخابات است چرا یک نفر رهبر باشد و هرچه او بخواهد بشود؟»، همان جریان «سقیفه بنی ساعده» است و این جریان با شعار های حل مسأله ایران هراسی و سازش با همه دنیا و دست به دشمن دادن برای خوردن نان راحت، و حضور تمام سلیقه های سیاسی در مجلس خبرگان به دنبال اهداف خود است و این در حالی است که مردم، خبرگان مجتهد عادل می خواهند نه نماینده گروه های سیاسی.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که باعث می شود اشک بر امام حسین(ع) انسان را بهشتی سازد، تأثیر اشک است که انسان را به اطاعت و تقوا و حرکت و مجاهدت وا می دارد بنابراین کسی که در این خط قرار گیرد بهشت بر او واجب می شود؛ اما اشک به تنهایی انسان را بهشتی نمی کند./820/پ201/ب5

ارسال نظرات