۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۹۳۹۰
امروز در مشهد؛

سومین هم‌اندیشی معاونان فناوری اطلاعات رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین گردهمایی هم اندیشی فناوری اطلاعات رؤسای دادگستری های سراسر کشور امروز چهاردهم دی ماه در مجتمع فرهنگی ولایت مشهد برگزار شد.
حميد شهرياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین گردهمایی فناوری اطلاعات قوه قضاییه امروز چهاردهم دی ماه در مجتمع فرهنگی ولایت مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین بخش قانون دادرسی الکترونیک به این صورت است که هر عمل فیزیکی در قوه قضاییه قابلیت عرضه در فضای مجازی دارد.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب تمام رویداد‌ها باید در فضای مجازی ذکر شود و هر تصمیمی که در هر پرونده در دادگاه تصویب شود را شما می‌توانید از طریق وب سایت آن حوزه بررسی کنید چرا که دادرسی الکترونیک فرصت‌های زیادی را برای قوه قضاییه پدید می‌آورد و باید با بررسی فرصت‌ها، آیین‌نامه‌ها را بررسی و به تصویب ریاست قوه قضائیه رساند. 

 

 وی با بیان این که پژوهشکده منابع انسانی در قوه قضاییه تأسیس شده است و تاکنون 200 نفر متخصص را جذب کرده است، تصریح کرد: شورای دادرسی الکترونیکی راه‌اندازی وبه دنبال حل مشکلات این طرح است.

 

وی درادامه به تشریح چگونگی فعالیت طرح دادرسی الکترونیکی به عنوان هفتمین طرح کلان الکترونیکی که با عنوان عدالت الکترونیک شناخته شده است، پرداخت و گفت:از زمان تصویب طرح 50 پروژه عملیاتی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

 

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ارتباط با طرح دادرسی الکترونیک خاطرنشان کرد: تاکنون 15 ماده مربوط به دادرسی الکترونیک به تصویب مجلس رسیده است.

 

وی در ارتباط با وظایف شورای راهبردی عنوان داشت: این شورا در زمینه‌های تبیین قانون‌گذاری و برنامه‌های میان مدت برای قوه قضاییه فعالیت می‌کند و با تاسیس این شورا و آگاهی مسئولان عضو از این طرح، سعی شده است  تا به اقدامات لازم برای پیاده‌سازی طرح عدالت الکترونیک سرعت بخشد.

 

مشکلات طرح دادرسی الکترونیک برطرف می‌شود

حجت‌الاسلام علی مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز درادامه گفت: برای پیاده‌سازی آیین دادرسی الکترونیک مشکلات زیادی در سطح کشور وجود دارد که برای پیاده‌سازی دادرسی الکترونیک باید ابتدا شهر الکترونیک و دادگاه‌های الکترونیک به عنوان برخی از زیر ساخت‌ها پیاده‌سازی شود.

 

وی ادامه داد: اما به دلیل فوایدی که این طرح برای مردم و کشور دارد باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌سازی این طرح رفت  وبرای حل مشکلات آیین دادرسی الکترونیک هیأتی  در کشور ایجاد و تدابیری برای رفع مشکلات در نظر گرفته شد و امیداست با انتقال طرح به مجلس و با اصلاحاتی که انجام شده تصویب شود.

 

وی در ارتباط با آیین دادرسی الکترونیک بیان داشت: آیین دادرسی الکترونیک به تازگی برای ارتقای کیفیت قوه قضاییه و تسریع در انجام امور به تصویب رسید اما با مطالعات کارشناسان متوجه مشکلات جدی در آن شدیم./934/پ202/ب6

ارسال نظرات