۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۵۰۲
کارشناس پژوهش حوزه علمیه کرمان:

ایجاد اختلاف بین مسلمانان بازی کردن در میدان دشمن است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس پژوهش حوزه علمیه با اشاره به جریان های تفرقه افکن در بین مسلمان، گفت: کسانی که سبب اختلاف میان شیعه و سنی می شوند بازیگران میدان دشمن هستند.
اهميت وحدت مسلمانان

حجت الاسلام فرهاد معافی، کارشناس پزوهش حوزه علمیه کرمان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، پیشرفت اسلام را وابسته به وحدت مسلمانان دانست و افزود: شهید مطهری می گوید؛ مقصود از وحدت این نیست که شیعه ها سنی شوند و یا سنی ها شیعه و همه مسلمانان در تمام مسائل اعم از اعتقادات و احکام و جزئیات متحد گردند و هیچ اختلاف نظری پیش نیاید، قطعا  این امر ممکن نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: مقصود از وحدت اسلامی این است که پیروان هر یک از مذاهب اسلامی با حفظ عقاید خود در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی با دیگر مسلمانان همراه باشند و از آنچه که به مصلحت اسلام و امت اسلامی است تبعیت کنند.

 

حجت الاسلام معافی عنوان کرد با وجود جریان های تکفیری و جنایاتی که تاکنون به دست آنان علیه شیعه و مسلمانان صورت گرفته و می گیرد، وحدت میان شیعه و سنی و دامن نزدن به موارد اختلافی از اهمیت زیادی برخوردار است .



وی با اشاره به جریان های تفرقه افکن تصریح کرد: کسانی که سبب اختلاف میان شیعه و سنی می شوند بازیگران میدان دشمن هستند.

 

کارشناس پژوهش حوزه علمیه ابراز داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن، ایجاد اختلاف بین امت های اسلامی کمک به این هجمه ها است که باید مردم از اهمیت این مسأله آگاه باشند تا دشمن را به مقصود خود نرسانند.

 

حجت الاسلام معافی افزود: در رابطه با توهین به مقدسات اهل سنت باید توجه داشت که نظر مراجع تقلید بر حرمت  و عدم جواز توهین به مقدسات اهل سنت است و نکته دیگر این که این گونه رفتارها جز اختلاف میان شیعه و سنی می شود که در نهایت سبب کشته شدن برخی از شیعیان مظلوم زیر نظر وهابیت می شود.

 

وی مجالس توهین آمیز را نکوهش کرد و یادآور شد: حضور در مجالس تفرقه افکن کمک و تقویت این مجالس است که لازم است شیعیان هوشیار بوده و شرکت نکنند.

 

کارشناس پژوهش حوزه با بیان این که امروزه برخی به دنبال نشر تشیع انگلیسی هستند، اظهار داشت: برخی ها با انتشار خرافات دینی در صدد نشان دادن چهره نامطلوب و زشت از شیعه هستند.

 

وی ادامه داد: راه مقابله با این جریان، شناسایی افراد آن و جلو گیری  از آن ها است، همچنین صاحبان تریبون و مبلغان دینی با آگاهی دادن و معرفی این خرافات و بیان مسیر صحیح از رخنه اینگونه افکار در جامعه جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به مصادیق وحدت در پایان گفت: یکی از مصادیق وحدت پشتیبانى جمهورى اسلامى از انتفاضه فلسطین است که قرار دادن روز قدس از سوی امام خمینی(ره) نشان از این پشتیبانی است./9706/ت302/ب4

ارسال نظرات