۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۴۲۱۹۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

کتاب بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های دینی دانست و گفت: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه‌های دینی در جامعه بهره گیریم.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در دیدار معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تأسیس نخستین کتابخانه ایران در شهر رشت اظهار داشت: اگرچه در سال 1306 شمسی نخستین کتابخانه ایران در شهر رشت ساخته شده است اما هم اکنون سرانه فضای مطالعه در گیلان پایین است و شهر رشت تنها چهار کتابخانه عمومی دارد.

 

نماینده مجلس خبرگان در ادامه به ساخت کتابخانه بزرگ حوزه امیرالمومنین(ع) رشت اشاره کرد و افزود: بسیاری از بزرگان کشور نظیر آیت الله محمدی گیلانی کتابخانه شخصی خودشان را به این کتابخانه وقف کرده اند.

 

آیت الله قربانی احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را ضروری دانست و گفت: جامعه‌ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه‌ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این‌که همه تلاش‌ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانیم جامعه‌ای پویا در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه‌های دینی در جامعه بهره گیریم.

 

امام جمعه رشت با بیان این‌که باید نسل جوان را به وسیله کتاب‌های مرجع با احکام دینی آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز جامعه تشنه معارف دینی است.

 

آیت الله قربانی قربانی با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

 

حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی، معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شب گذشته در دیدار با آیت‌الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: مسؤولان نهاد کتابخانه ها در استان ها ارتباط تنگاتنگی با امامان جماعت و جمعه برقرار می کنند چرا که استفاده از این منبع عظیم معنوی و اجتماعی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.

 

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکیدبر این که استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز نقش مؤثری در توسعه کتابخانه ها دارد، گفت: علما و روحانیان در تشویق حضور خیران در عرصه احداث و توسعه کتابخانه ها بسیار مؤثر است.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: خدمتگزاران عرصه علم و دانش و خدمتگزاران در حوزه تهالی اندیشه یک جامعه مقامی بالاتر از سایرین دارند چرا که آنهایی که در یک سرزمین در جهت رشد بنیان های فکری و اندیشه یک جامعه تلاش می کنند جامعه را قوی تر می کنند و بنای استواری جامعه را ایجاد می کنند./1318/پ202ب1

ارسال نظرات