۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۳۳۴۴

یادواره شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره 143 شهید طلبه و روحانی آذربایجان شرقی در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) تبریز برگزار شد.
يادواره شهداي طلاب و روحاني آذربايجان شرقي در حوزه علميه امام صادق(ع) تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا شب گذشته در ادواره 143 شهید طلبه و روحانی آذربایجان شرقی که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) تبریز برگزار شد، بر نقش مهم روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مجاهدت تبلیغی و رزمی روحانیان در آن دوران غیر قابل انکار است.


وی خاطرنشان کرد: روحانیت در عرصه تبلیغ، نقش بسزایی در ارتقای روحیه جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی در میان رزمندگان داشتند، با این حال در خط مقدم جبهه ها نیز همگام با دیگر اقشار مردم در مقابله با دشمن بعثی مجاهدت های فراوانی داشتند.


سردار کریمیان با تأکید بر این‌که رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس در عملیات ها اتمام حجت اباعبدالله حسین(ع) با یاران وفادار خود را الگو قرار داده و وفادارانه و ایثارگرانه حماسه خلق کردند، هر چه داریم به برکت خون پاک شهیدانی است که جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.


وی با بیان این‌که فرهنگ حاکم بر جبهه های حق علیه باطل فرهنگ عاشورایی بود، افزود: پیام رسانی خون شهدا از جنس پیام رسانی دشت کربلا بود که از زبان حضرت زینب (س) به همگان رسید و ما نیز تا زمانی که جان در بدن داریم باید این پیام شهدا را جاویدان سازیم.


فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان از راه‌اندازی جنگ نرم، فراموشی مفاهیمی چون جهاد، ایثار و شهادت است، گفت: جوانان و رزمندگان اسلام در جنگ برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی با ایمان راسخ دشمن را از پای درآوردند.


وی علت جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی را ماهیت استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب دانست و افزود: دشمنان اسلام و انقلاب تاب و تحمل این آرمان ها و ارزش های الهی را نداشتند، از این رو بیش از 35 سال است که علیه این انقلاب توطئه چینی می کنند.


سردار کریمیان با تأکید بر این‌که همه وظیفه داریم اهداف متعالی انقلاب اس
لامی را به نسل های اینده منتقل کنیم، گفت: مقابله با جنگ نرم دشمنان جز با تبعیت محض از ولایت فقیه ممکن نخواهد بود، چراکه ولایت مداری رمز بصیرت‌افزایی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات