۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۶۲۹
امام جمعه رفسنجان:

ملت ایران جواب زورگویی های آمریکا را در 22 بهمن داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رفسنجان گفت: باید به خاطر نعمت نظام اسلامی خداوند را شکر و در صحنه های بین المللی عزت این نظام را حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه شهرستان رفسنجان، در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان، با اشاره به اهمیت نظام اسلامی و مسؤولیت مردم نسبت به این نعمت الهی، گفت: همه باید شکر خداوند را در برابر نعمت انقلاب و نظام اسلامی به جا بیاوریم.

 

وی در ادامه به سلسله بحث های هفته های گذشته در خصوص تعامل با انسانها و همنوعان در موضوع تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: در موضوع پرورش ایمان و مذهب فرزندان باید آشناسازی آنها را با مستحبات مدنظر قرار داد؛ از جمله این مستحبات نماز جماعت است که باید فرزندان را به این امر مهم ترغیب کرد.

 

حجت الاسلام رمضانی، در خطبه دوم با سفارش به تقوای الهی، خاطرنشان کرد: خداوند در حدیث قدسی می فرماید اگر بنده من در دنیا از من خوف داشته باشد در آخرت به او ایمنی را عطا خواهم کرد و اگر در دنیا ایمنی داشته باشد و خوفی از من در دلش وجود نداشته باشد، او را در آخرت به خوف دچار می سازم، چنانچه امام صادق(ع) در حدیثی می فرماید: کسی که از خدا نترسد خداوند او را از همه چیز و همه کس می ترساند.

 

وی سپس با سپاس و تشکر از مردم رفسنجان به خاطر حضور آگاهانه و حماسی در جشن بزرگ ملی 22 بهمن، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری ملت شریف ایران هرگز زیر بار زور نخواهد رفت و در کلامی دیگر فرمودند ملت ایران جواب زورگویی های آمریکا را در روز 22 بهمن خواهد داد، که این کار به نحو بسیار مطلوب به انجام رسید.

 

امام جمعه رفسنجان افزود: از جمله کارهایی که به استقلال کشورمان کمک می کند پرهیز از قاچاق کالا است، ما نباید خریدار کالاهای قاچاق شده باشیم تا به تولیدات داخلی کمک کنیم و واردکننده های کالا نیز اجناس خود را از راههای مجاز پس از دادن حق و حقوق گمرکی، وارد کشور کنند.

 

وی در رابطه با مذاکرات هسته ای گفت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب باید مدنظر مذاکره کنندگان قرار گیرد، مذاکره کنندگان باید به دنبال توافق خوب باشند به گونه ای که برای همه مردم ایران سود آور باشد و عزت آنان را حفظ کند.

 

امام جمعه رفسنجان گفت: در مذاکرات هسته ای 3 نکته دارای اهمیت است، اول اینکه هر گونه توافق باید یک مرحله ای، روشن، واضح و غیر قابل تفسیر و تعبیر باشد، دوم اینکه بعد از توافق تمامی تحریم ها باید یک باره و یکپارچه لغو شود و در آخر هر توافقی باید همراه با حفظ حرمت و جایگاه رفیع ملت ایران همراه باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی سپس با اشاره به بازتاب پرتاب ماهواره فجر در خبرگزاری های جهان گفت: پرتاب این ماهواره به مدار زمین، یکی از کارهای بزرگ دانشمندان این مرز و بوم بود و ماهواره طلوع نیز در آینده ای نزدیک در 700 کیلومتری مدار زمین قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام رمضانی در پایان 25 بهمن ماه، روز اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی و همچنین 27 بهمن ماه، سالروز شهادت حجت الاسلام سید عباس موسوی، دبیرکل حزب الله لبنان را گرامی داشت./9708/پ202/ب4

ارسال نظرات