۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۴۶۷۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

علم و دانش نخستین ملاک ارزش گذاری انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان، نخستین ملاک ارزش گذاری انسان را علم و دانش برشمرد و افزود: عقل و خرد دومین ملاک معنوی برای ارزش گذاری انسان است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، صبح امروز، در کلاس درس هایی از نهج البلاغه ویژه مدیران دستگاه های دولتی با بیان سخنانی از امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) می فرمایند بدانید برای جان های شما بها و قیمتی جز بهشت نیست، پس جانتان را جز در برابر بهشت نفروشید.

وی با بیان این که برای قیمت گذاری هر چیزی معیاری وجود دارد، برای قیمت گذاری انسان دو نوع ملاک مادی و معنوی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: ملاک های مادی، چون نسب و ظاهر ملاک های مناسبی برای ارزش گذاری انسان نیستند.

وی با بیان این که نخستین ملاک ارزش گذاری انسان علم و دانش است، عنوان داشت: عقل و خرد دومین ملاک معنوی ارزش گذاری انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که معرفت، ادب، همت بلند و افق دید از دیگر ملاک های معنوی قیمت گذاری انسان هستند، بیان داشت: میزان عمل نیکو که هر شخص انجام می دهد، از ملاک های قیمت گذاری انسان است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در نهج البلاغه خاطرنشان کرد: قیمت هر انسان به چیزی است که او را احسن و نیکو می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: کسی که برای شخصیت خود ارزش و کرامت قائل نشود هواهای نفسانی او را ذلیل، بی ارزش و خوار می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که انسان ها باید ارزش خود را بدانند و در در مسائل معنوی وزن کنند، خاطرنشان کرد: ارزش انسان به دوام کاری است که انجام می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که کارهای تعلیم و تربیت، عمرانی، علمی و اقتصادی که استحکام، دوام و خروجی مناسبی ندارند، بی ارزش هستند.

خداشناسی، خودشناسی و اهل عبادت بودن از وظایف انسان است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که خداشناسی، خودشناسی و اهل عبادت بودن وظیفه انسان است، با اشاره به سخن امام علی(ع) افزود: بر جهل و نادانی انسان همین بس که خود را نشناسد.

وی در پایان با تأکید بر توجه مدیران در کارها بیان کرد: مدیران باید بدانند در مسیر کسب رضای الهی و امام زمان(عج)، توسعه، پیشرفت جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی به چه اندازه مفیدند./9459/202/ب2

ارسال نظرات