۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۴۷۱۵۸
حجت الاسلام سقای بی‌ریا:

راه شهید محلاتی همچنان ادامه دارد/ مردم روحانیان را سردمداران نهضت انقلاب اسلامی‌ می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که حضور روحانیان در دوران دفاع مقدس، نشانگر عامل بودن ایشان به سخنانش بود، گفت: مشارکت قشر روحانیت در عرصه‌های مشکل نظام اسلامی، سخنان آنان اثرگذارتر از پیش کرد؛ جریان شهید محلاتی هنوز هم ادامه دارد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیست و نهمین سالگرد شهادت آیت الله محلاتی که به عنوان روز «روحانیت و دفاع مقدس» نام گذاری شده است، گفت: روحانیت نماد تفکر اسلامی است و مردم روحانیان را سردمداران نهضت، نظام و انقلاب تلقی می‌کنند چراکه بنیانگذار جمهوری اسلامی در رأس این دکترین قرار دارد.

 

وی در ادامه افزود: لازمه تأثیرگذاری بیانات مبلغان و روحانیان بر مردم، عامل بودن گوینده به سخنان خود است؛‌ از این رو قشر روحانی که با مشارکت مردم توانسته انقلاب را به ثمر برساند، خود نیز باید در تمام عرصه‌های انقلاب حتی جبهه‌های جنگ حضور یابد تا توصیه‌هایش بر مردم اثرگذار شود.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز کرد: حضور روحانیان در عرصه‌های مردمی همواره آشکار بوده است اما این حضور و مشارکت در زمان مشکلات و به هنگام سختی، معنای دیگری برای مردم دارد و آن عامل بودن به سخنان است.

 

وی تأکید کرد: در زمان دفاع مقدس، تمام اقشار جامعه در جبهه‌های جنگ به دفاع پرداختند که حضور روحانیان نیز در این میان بسیار جلوه گر بود؛ مشارکت روحانیان با مردم در دفاع از مرزهای کشور اسلامی، تأثیر بسزایی بر روحیه ملت داشت چراکه از این قشر در ذهن مردم، عالمانی عامل به سخن ساخته می‌شد.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به حضور گسترده روحانیان در جبهه‌های جنگ عنوان کرد: حضور این قشر به قدری جدی بود که تعدادی از طلاب جوان، عهده‌دار وظایفی همچون فرماندهی گردان و حتی لشکر شده بودند.

 

وی تصریح کرد: تعداد روحانیانی که علم خود را با عمل و رشادت درآمیخته و در دوران دفاع مقدس حضور یافتند، بسیار گسترده بوده است؛ با توجه به این امر می‌توان گفت، به صورت نسبی قشر روحانیت بیش از سایر اقشار جامعه در جبهه و جنگ حضور یافته است.

 

معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که حضور چشمگیر و بی شائبه روحانیان در دوران دفاع مقدس، نماد بلندی برای حضور سایر اقشار در عرصه‌های نظام اسلامی است، گفت: شهید آیت الله محلاتی از بنیان‌گذاران اولیه روحانیانی بود که در سپاه پاسداران و جبهه نقش تأثیرگذار و تعیین کننده‌ای داشت.

 

وی اضافه کرد: شهادت آیت الله شیخ فضل الله محلاتی، نماینده حضرت امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران قله بلندی از حضور روحانیان در عرصه‌های گوناگون و مشکل انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا عنوان کرد: جریان شهید محلاتی هنوز هم ادامه دارد و همواره ادامه خواهد داشت؛ چرا که امروز هم روحانیان با سطوح علمی مختلف در عرصه‌های مشکل و مناصب و جایگاه‌های خطیر نظام اسلامی قرار دارند؛ هرچند که جای عالمان عامل در عرصه‌های دشوار خالی است./997/ت302/ف

ارسال نظرات