۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۴۹۲۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین کبیر:

درک نکردن ولایت فقیه ناشی از ضعف امام‌خمینی‌شناسی است

خبرگزاری رسا - عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که ضعف اکثر کسانی که ولایت فقیه را درک نمی‌کنند، ضعف امام خمینی شناسی است، گفت: امام خمینی(ره) با شناخت کامل نسبت به اسلام و شرایط زمان و مکان، راه را برای ادامه مسیر به ما نشان داده است و از روی مبنا آمریکا را شیطان بزرگ نامید.
حجت الاسلام والمسلمين يحيي کبير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی کبیر با بیان این‌که بیشتر کسانی که ولایت فقیه را درک نمی‌کنند، ضعف امام خمینی شناسی دارند، گفت: بزرگان ما همچون آیت‌الله بهجت(ره) معتقدند در مسائل کلان جامعه، حکم حاکم اسلامی مقدم بر نظر یک مرجع تقلید است.

 

وی افزود: ولی فقیه سبب و عامل حفظ وحدت است و همه موظفند از آن تبعیت کرده، قانون اساسی را با چنگ و دندان حفظ کنند.

 

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) با شناخت کامل نسبت به اسلام و شرایط زمان و مکان، راه را برای ادامه مسیر به ما نشان داده است، خاطرنشان کرد: امام راحل به صورت دقیق و از روی مبنا آمریکا را شناخت و همیشه می‌فرمود «آمریکا شیطان بزرگ است»؛ بنابر این ایشان کسی نبود که بی‌جهت بت بزرگی درست کند، در واقع آمریکا شیطان بزرگ است که امام آن را به این نام نامید.

 

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نباید فریب خنده آمریکا را خورد چراکه با دستکش مخملی پنجه‌های چدنی‌اش را مخفی می‌کند، گفت: حتی آیت‌الله جوادی آملی درباره مذاکرات به آقای ظریف گفتند بعد از این‌که با آمریکا دست دادی، انگشتان دستت را بشمار! 

 

شاگرد شهید مطهری با اشاره به این‌که در مذاکرات هسته‌ای با وجود همراهی ایران، آمریکا خوی استکبار و زیاده‌خواهی‌هایش را نشان داد، گفت: اگر با آمریکا هم مذاکره می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که آن دشمن بزرگ ما است، آمریکا با راه‌اندازی پایگاه‌های نظامی در کشورهای منطقه و تولید تروریست‌های طالبان، القاعده و داعش، در کنار ایجاد موج اسلام‌هراسی به دنبال بهانه‌ای برای ماندن و چپاول در منطقه است.

 

وی در پایان با تأکید بر این‌که باید رهنمودهای امام خمینی(ره) را به عنوان مبنا و نقشه، نصب العین خود قرار دهیم، تصریح کرد: باوجود دشمنی‌ِ دشمنان، به لطف خدا ایران مقتدر است و قدرت ایران اسلامی را در هیچ زمینه‌ای نمی‌شود دست کم گرفت؛ حتی دشمنان اخیرا به قطب بودن ایران در منطقه اعتراف کرده‌اند./845/ت302/س

ارسال نظرات