۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۳۵۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

نگاه تشکیلاتی، لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در اخلاق تشکیلاتی اصل هدف است نه فرد، و افراد در یک تشکیلات در راستای رسیدن به اهداف قرار دارند.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی امروز در جمع فعالان حلقه های شجره طیبه صالحین دانشگاهی با اشاره به اهمیت توجه به تربیت از منظر اسلام اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی بر تربیت معنوی، اخلاقی و معرفتی آحاد جامعه استوار است.

 


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به فعالیت‌های تربیتی و بصیرتی طرح صالحین بسیج خاطرنشان کرد: تربیت به دو نوع، فردی و تشکیلاتی تقسیم می شود که مدل کار طرح صالحین از نوع تربیت تشکیلاتی است که البته اخلاق تشکیلاتی مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‎‌های آذربایجان‌شرقی با بررسی تربیت فردی و تشکیلاتی افزود: در تربیت فردی، فرد برای خودسازی خویش تلاش می کند و سعی دارد از جهت تربیتی خودش را ارتقا دهد که چنین تربیتی منجر به انزوا و گوشه گیری می شود در حالی که تربیت تشکیلاتی چنین نیست.

 


وی ادامه داد: برای مقابله با فعالیت‌های ضدفرهنگی دشمن باید نگاه تشکیلاتی وجود داشته باشد، در نظام ولایی، رهبری کل مجموعه بر عهده یک نفر است و اوست که اولویت ها، نقاط ضعف و قوت و زمینه های آماده سازی و خودسازی را تشخیص می دهد، یکی از مزایای ورود به طرح صالحین ایجاد روحیه کار گروهی است.

 


حجت الاسلام خدیوی در پایان با جمع بندی بحث نگاه تشکیلاتی به مقوله فرهنگ خاطرنشان کرد: در اخلاق تشکیلاتی اصل هدف است نه فرد، و افراد در یک تشکیلات در راستای رسیدن به اهداف قرار دارند، این در حالی است که در اخلاق فردی اهداف با افراد تعریف می شود.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث اقتصادی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار 29 بهمن مردم آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند، باید نگاهش تمدنی باشد و اگر بخواهد تمدن ساز شود، باید توجه ویژه ای به مباحث اقتصادی داشته باشد.

 


وی افزود: نگرش دینی نگاهی است که هم این دنیا و هم آخرت را شامل می شود و مسؤولان نظام باید توجه ویژه ای نسبت به این مسأله دینی داشته باشند، ایران اسلامی باید در مسائل اقتصادی، مدل‌ها و راهکارهای خاص خود را داشته باشد که نه غربی باشد و نه شرقی و این همان اقتصاد مقاومتی است.

 


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در غیر نفتی کردن اقتصاد و بحث مردمی کردن آن افزود: امکان یا عدم امکان غیرنفتی کردن اقتصاد، راهکارها و زمینه های پیاده سازی آن، نقد، بررسی و ارائه یادداشت در این زمینه از مواردی است که اساتید و روشنفکران دانشگاهی باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشند.

 


وی در پایان به جمع بندی مسائل اقتصادی پرداخت و گفت: بحث مردمی کردن اقتصاد با ورود در متن جامعه، اداره کشور از طریق درآمدهای مالیاتی و غیر نفتی، راهکار های مقابله با فرار مالیاتی و ارتقای بهره وری در مسائل اقتصادی از مسائلی است که باید دانشگاهیان در این زمینه ورود کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات