۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۵۲۵۰۳

برتری 4 نویسنده روحانی در کنگره داستان نویسی روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی نخستین کنگره داستان‌نویسی روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این کنگره موجب شد در حوزه‌های علمیه نگاه علما و طلاب به استفاده از هنر داستان‌نویسی برای انتقال مفاهیم دینی جذب شود.
داستان نويسي

حجت‌الاسلام‌ سید احمد بطحایی، دبیر علمی نخستین کنگره ملی داستان‌نویسی روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این‌که این کنگره با همکاری حوزه علمیه قزوین، استانداری قزوین و با همکاری معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم برگزارشده است، گفت: این کنگره در سه بخش داستان‌نویسی کوتاه، خاطره‌نویسی و رمان برگزار شد که درمجموع 100 به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

 

وی افزود: از مجموع آثار برگزیده که توسط هیأت‌داوران مورد ارزیابی قرار گرفت در مجموع هفت اثر که سه اثر در بخش داستان‌نویسی کوتاه، سه اثر در بخش خاطره‌نویسی و یک اثر در بخش رمان برگزیده شد که چهار نفر از صاحبان آثار طلاب و روحانیت حوزه‌های علمیه بودند.

 

دبیر علمی نخستین کنگره داستان‌نویسی روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به این‌که تا قبل از برگزاری این کنگره هنر در حوزه‌های علمیه به هنر خطاطی و شعر منحصر می‌شد، تصریح کرد: پس از برگزاری این کنگره توسط حوزه علمیه قم نظر علما و طلاب حوزه به استفاده از هنر داستان‌نویسی برای انتقال مفاهیم دینی جلب شد.

 

حجت‌الاسلام‌ بطحایی بابیان این‌که آثار برگزیده در این کنگره توسط حوزه علمیه قم در یک مجلد چاپ خواهد شد، افزود: به برکت این جشنواره امروز طلاب داستان‌نویس باافتخار می‌توانند در حوزه به این هنر خود تکیه کرده و از این هنر به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال مفاهیم دینی و تبلیغ سبک زندگی اسلامی در میان نسل خردسال، کودک، جوان و نوجوان استفاده کنند.

 

وی اظهار کرد: کنگره ملی داستان‌نویسی روحانیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانست هنر داستان‌نویسی را در حوزه‌های علمیه از مهجوریت خارج کند.

 

دبیر علمی نخستین کنگره داستان‌نویسی روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: امروزه هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم فرهنگی است و همان‌طور که دشمن از هنر به‌عنوان یک ضد فرهنگ استفاده می‌کند ما هم می‌توانیم از هنر به‌عنوان یک ابزار مهم برای انتقال مفاهیم دینی و سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌ بطحایی ادامه داد: مدرسه اسلامی هنر قم برای این‌که بتواند اهداف این کنگره را ادامه دهد و هنرهای مختلف را به‌عنوان ابزار برای انتقال مفاهیم دینی به مردم در خدمت گیرد دوره‌های آموزشی مختلفی را برای طلاب و روحانیون علاقه‌مند در زمینه های مختلف هنری برگزار می‌کند.

 

وی یادآور شد: امروز هنر جایگاه ویژه ای در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ از این رو طلاب و روحانیت باید از ظرفیت بسیار گسترده هنر و هنر اسلامی برای انتقال مفاهیم دینی در بطن جامعه استفاده کنند./921/پ202/س

ارسال نظرات