۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۵۲۸۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

همدلی مردم و مسؤولان سبب شکوفایی ایران اسلامی می شود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همدلی بین مردم و مسؤولان سبب شکوفایی بیشتر ایران اسلامی و بهره گیری درست از ظرفیت های داخلی کشور و نظام می شود.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتخاب شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» برای سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: رهبری همانند سال های پیش در ابتدای امسال نیز با انتخاب یک شعار رویکرد کلی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ... ایران اسلامی را برای یک سال تعیین کردند.

وی با اشاره به این که انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با توجه به در نظر گرفتن شرایط داخلی کشور و وضعیت منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: امسال نیز رهبری با در نظر گرفتن این شرایط شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی را انتخاب کردند تا در سایه این شعار و همگرایی همه نیروهای موجود در کشور، گام های مهمی در عرصه های مختلف برداشته شود.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: همدلی بین مردم و مسؤولان سبب شکوفایی بیشتر ایران اسلامی و بهره گیری درست از ظرفیت های داخلی کشور و نظام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین رجاء واثق دارم تا در سال جدید با همدلی، همزبانی و همکاری افزون تر بین مسؤولان و مدیران استان خراسان شمالی، شاهد شکوفایی بیشتر این خطه از ایران اسلامی نیز باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به این که ابتدا و انتهای سال 94 با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) مقارن شده است، بر داشتن رویکرد و مشی فاطمی در زندگی تأکید کرد و گفت: بهار فاطمی نویدبخش سالی توأم با خیر و برکات ولایی و معنوی بوده و پایان فاطمی این سال نیز مؤکد سپری کردن یک سال در سایه آموزه ها و فرهنگ فاطمی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بهار و آغاز سال جدید را فرصتی برای سبز شدن قلوب و تازه شدن روح انسان در کالبد زمان دانست و گفت: از خداوند باری تعالی می خواهیم امسال را به عنوان سال ظهور مهدی موعود قرار داده تا با ظهور منجی عالم بشریت، زمینه شکست قدرت های استکباری و ایادی آنها فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به دعای یا مقلب القوب والابصار لحظه تحویل سال نو، به تفسیر فراز پایانی این دعا پرداخت و اظهار کرد: در این دعا از خداوند می خواهیم تا حال ما را به بهترین حال ها تغییر دهد و این به معنای آن است که روز و ماه و سال ما به نسبت روز و ماه و سال گذشته ما بهتر شود.

وی با بیان این که امام صادق(ع) در حدیثی این مسأله را به خوبی تشریح کرده است، ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند: «مَنِ استَوى یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ، و من کان آخر یومیه خیرهما فهو مغبوط، و مَن کانَ آخِرُ یَومَیهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلعونٌ، و مَن لَم یَرَ الزِّیادَةَ فی نَفسِهِ کانَ إلَى النُّقصانِ، و مَن کانَ إلَى النُّقصانِ، فَالمَوتُ خَیرٌ لَهُ مِنَ الحَیاةِ».

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بنا به فرموده امام(ع) در این حدیث اگر کسی دو روز از عمر وی با یکدیگر مساوی باشد ضرر کرده است چرا که در زندگی دچار رکود و توقف شده، حرکتی به جلو نداشته است، سرمایه های خدادادی خود را به کار نگرفته و روزهای او مثل یکدیگر هستند.

وی افزود: کسی که امروز او از دیروزش بدتر باشد ملعون است چرا که از رحمت خداوند دور شده و نه تنها به سوی پیشرفت و کمال حرکت نکرده بلکه عقب گرد هم کرده است.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) دسته سوم کسانی هستند که امروز آنها از دیروزشان بهتر بوده و این افراد مورد غبطه دیگران هستند و به همین دلیل نیز همه باید تلاش کنیم تا جزء دسته سوم باشیم./9314/ت303/ب

ارسال نظرات