۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۵۹۶۵
حجت‌الاسلام حسینی:

450 مدرسه وقفی در استان آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: 450 مدرسه وقفی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که اکثرا نیازمند بازسازی و بهسازی هستند.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تعداد قابل توجهی از مدارس استان وقفی هستند، اظهار داشت: 450 مدرسه وقفی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که اکثرا نیازمند بازسازی و بهسازی هستند.


وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد در راستای تربیت نسل طیب، طاهر و شایسته در تمام جوانب عمرانی، آبادی، فرهنگی و قرآنی با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری داشته باشد، که در این راستا با مساعدت و همت ادارات اوقاف و آموزش و پرورش، مدرسه آیت‌الله طالقانی تبریز ساخته می‌شود.


حجت‌الاسلام حسینی مدرسه آیت‌الله طالقانی را نماد تعلیم و تربیت استان دانست و گفت: این مدرسه محل تحصیل بزرگان شهر تبریز بوده است، اما متاسفانه بر اساس کج سلیقه ای های برخی از افراد تخریب شده است؛ اما مدرسه آیت اله طالقانی با کمک و مساعدت اداره کل اوقاف استان با همان طرح قبلی ساخته می شود.

 

وی توجه به تعلیم و تربیت را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: تبریز شهر اولین هاست و شایسته است که در عرصه تعلیم و تربیت نیز بر این ویژگی بارز تکیه کرده و توجه ویژه‌ای را در این حوزه داشته باشیم،


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت وقف جدید در استان خبر داد و گفت: هیأت عزاداران عاشقان حضرت علی اصغر(ع) اهر قطعه زمینی به مساحت تقریبی 128 متر مربع  با ارزش تقریبی 500 میلیون ریال جهت احداث حسینیه و برپایی مراسمات و اعیاد مذهبی در طول سال وقف کردند.


حجت الاسلام حسینی در ادامه از توسعه، احیا و تبدیل مقبره شاه حسین ولی به مجموعه ای فرهنگی در شهر تبریز خبر داد و افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرایی می شود ولی متأسفانه در این مسیر سنگ‌اندازی هایی نی از سوی برخی مسؤولان صورت می‌گیرد.


وی ادامه داد: صاحب کتاب روضات الجنات و جنات الجنان، شاه حسین ولی را از اولاد شیخ شهاب الدین عمر سهروردی متوفی به سال 882 هجری قمری می داند و علامه طباطبایی نیز به  شاه حسین ولی عنایت ویژه ای داشته است، اما متاسفانه ما امروز شاهد وضعیت نامناسب این مجموعه هستیم و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنیم.


حجت الاسلام حسینی افزود: ما اعلام آمادگی کرده ایم که حاضر هستیم طبق ضوابط قانونی اقدام به بازسازی این مقبره کنیم و حتی حاضر شده ایم با مهندسی که از سوی میراث فرهنگی معرفی شده است این اقدام را انجام دهیم اما تا به امروز به نتیجه نرسیده ایم./935/ت302/ح

ارسال نظرات