۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۹۹۳
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای:

مذاکرات لوزان در چارچوب خطوط قرمز انجام شده است/ از انتقادات سازنده منتقدان استقبال می کنیم

خبرگزاری رسا - عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای گفت: ما با چشم باز در خواست های مقام معظم رهبری و مطالبات مردم را پیگیر هستیم و در این مسیر از انتقادات سازنده و آموزنده منتقدان استقبال می کنیم.
مجيد تخت روانچي

 به گزارش خبرگزاری رسا، مجید تخت روانچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در همایش مذاکرات لوزان با دو دیدگاه منتقد و موافق که به همت انجمن علوم سیاسی ایران پیش از شهر امروز دوشنبه 31 فروردین ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به توافقات صورت گرفته در لوزان اظهار کرد: ما تضمین می دهیم برنامه هسته ای ما صلح آمیز است.


وی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: ما به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای نیستیم و در مذاکرات خطوط قرمز و منافع هسته ای و همچنین حفظ و دستاورد خون شهدا برای ما اهمیت دارد.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه از دید ما برد این توافق با ما است، عنوان کرد: ما در مذاکرات لوزان راه حل های را به دست آوردیم و می دانیم به دنبال چه چیز هستیم و آن دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای است.


تخت روانچی با بیان زیر توافق زدن طرف مقابل در مذاکرات گفت: چون ممکن است  طرف مقابل ما دبه کند، ما با چشم های باز و دقیق به مساله نگاه می کنیم.


وی هدف مذاکرات را دستیابی به توافق دانست و عنوان کرد: ما با چشم باز در خواست های مقام معظم رهبری و مطالبات مردم را پیگیر هستیم و در این مسیر از انتقادات سازنده و آموزنده منتقدان استقبال می کنیم.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با رد این سخن برخی منتقدان که مذاکرات لوزان را موجب حمله دشمنان می دانند،گفت: این صحبت بی پایه و اساسی است و مذاکرات لوزان در چهار چوب خط قرمز ها صورت گرفته است.


تخت روانچی با بیان این صحبت منتقدان که این مذاکرات را در بحث هسته ای می دانند، گفت: این امر طبیعی است و چون ما در مورد دیگر موضوعات  از جمله حقوق بشر و تروریسم مذاکره نکرده ایم. /818/د102/ش

ارسال نظرات