۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۵۶۷۳۹
آیت الله حسینی بوشهری:

جنگ یمن نشان داد همچنان خون بر شمشیر پیروز است/ قدرت چانه زنی انصارالله افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به پیامد های شکست آل سعود در یمن گفت: این جنگ نشان داد که همچنان خون بر شمشیر پیروز است؛ همچنین ایجاد همبستگی و همدلی بین مردم و علمای یمن با گرایش و مذاهب گوناگون از دیگر آثار این جنگ ظالمانه بود.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه اهمیت تقوا گفت: اگر بنا شد که انسان در مسیر زندگی خود تقوا را پیشه کند، نقطه آغازین آن باید دوری از حرام های الهی باشد.


وی افزود: بشر برای رشد، تعالی، تکامل و به کار بستن درست تقوا نخست باید رذائل و زمینه های گناه را از خود دور کند سپس برای نهادینه شدن فضایل در وجود خود تلاش کند؛ بنابراین انسان برای راه پیدا کردن به مسیر سعادت باید گناهان خود را کنار بگذارد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی و مسؤولیت پذیری انسان در مقابل خود، خداوند و دیگران اظهار داشت: جایگاه خانواده و روابط بین زن و شوهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مرد و زن به تنهایی موجودات ناقصی هستند.


وی ادامه داد: منظور از نقص این است که مرد و زن به تنهایی نمی توانند برای ازدیاد نسل بشر و تشکیل خانواده فعالیتی انجام دهند؛ تشکیل خانواده به فرمان فطرت انسان بوده و بر اساس قانون خلقت است، از همین رو ازدواج امری مقدس است.


امام جمعه قم با بیان این که خداوند ارتباط بین زن و شوهر را بر پایه اصل مودت و محبت قرار داده است، ابراز داشت: هدف از ازدواج تنها پیوند زناشویی نیست بلکه بعد از ازدواج وظایف سنگینی متوجه زن و مرد می شود.


وی عنوان کرد: زن و شوهر باید آیینه تمام نمای یکدیگر باشند، از همین رو می توانند عیوب یکدیگر را برطرف کرده یا پوشش دهند، همچنین زنان و شوهران نقش بسزایی نسبت به یکدیگر در رابطه پرهیز از گناه دارند؛ نه زن بودن و نه مرد بودن سبب ترجیح بر دیگری نمی شد بلکه ملاک برتری تقوا است.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که سازمان خانواده نیازمند به سرپرست است، خاطرنشان کرد: مسؤولیت خانواده به دلیل وجود برخی ویژگی های خاص در مردان بر عهده شوهران است، همچنین مدیریت خانه بر عهده زنان قرار دارد؛ مردان باید با زنان خود به خوبی برخورد کنند و زنان نیر باید تمام تلاش خود را برای شوهر داری انجام دهند تا شاهد خانواده هایی سالم باشیم.


وی با اشاره به توصیه هایی از امام علی(ع) یادآور شد: امام علی(ع) می فرمایند که تقوا فقط گناه نکردن در میان جمع نیست بلکه تقوا بدان معنا است که انسان در نهان و آشکارا باید به حضور خداوند توجه کرده و از انجام گناهان پرهیز کند؛ حضرت همچنین فرمودند که انسان در هر شرایطی باید حق محور وحق مدار باشد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ماه رجب را فرصتی طلایی برای انسان ها عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رجب فرصتی برای حرکت انسان ها به سوی کمال است، انسان با استفاده از این گونه فرصت ها می تواند به قله های سعادت برسد و با خداوند ملاقات کند؛ ماه رجب ماه دعا، روزه و نیایش است.


وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شکست تاریخی آمریکا در صحرای طبس افزود: از روز های نخست انقلاب تا کنون جمهوری اسلامی ایران مشمول امدادهای غیبی الهی فراوانی بوده است، شکست مفتضحانه آمریکا در طبس تجلی امداد غیبی الهی بود.


امام جمعه قم با اشاره به تحولات یمن و شکست مفتضحانه آل سعود در این کشور اظهار داشت: سعودی ها بعد از 27 روز بمباران و کشتار زنان و کودکان و از بین بردن زیر ساخت ها اعلام آتش بس یک طرفه کرده و ادعا می کند که به تمام اهداف خود رسیده است.


وی به اهداف آل سعود برای تجاوز به یمن اشاره کرد و ادامه داد: آل سعود قصد داشت منصور هادی را بر کرسی ریاست یمن بازگرداند اما نتوانست، آل سعود می خواست توان نظامی و دفاعی انصار الله را نابود کند اما به هدفش نرسید و تنها توانست تعداد کمی از افراد این گروه را به شهادت برساند؛ همچنین آل سعود قصد داشت تا باب المندب را در اختیار بگیرد اما امروزه این تنگه در دست گروه انصار الله است.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ائتلاف مستکبرانه آل سعود شکست خورده است، اظهار داشت: جنگ آل سعود با ملت یمن جنگی به نیایب از آمریکا و صهیونیست ها بوده است، خوشبختانه امروز انصار الله افزون بر شمال بر جنوب یمن نیز مسلط است، در آغاز جنگ تنها 5 استان در اختیار انصار الله بود اما در حال حاضر انصار الله بر 18 استان تسلط دارد.


وی با اشاره به پیامد های شکست آل سعود در یمن ادامه داد: این جنگ نشان داد که همچنان خون بر شمشیر پیروز است؛ همچنین ایجاد همبستگی و همدلی بین مردم و علمای یمن با گرایش و مذاهب گوناگون از دیگر آثار این جنگ ظالمانه بود.


امام جمعه قم ابراز داشت: مردم دنیا بدانند که سازمان های طویل و عریض بین المللی همچنان همانند گذشته پشتیبان ظالم های جهان بوده از مظلومان دفاع نمی کنند، همچنین در این جنگ مناطق آلوده یمن پاک سازی شده و قدرت چانه زنی انصار الله افزایش پیدا کرد.


وی در پایان سخنانش ضمن اشاره به از سرگیری مذاکرات هسته ای برای تنظیم توافقنامه نهایی، برای تیم هسته ای آرزوی موفقیت و پیروزی کرد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات