۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۶۱۵۵۵
رهبرشیعیان ترکیه:

عربستان به نوکری آمریکا و انگلیس پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه گفت: عربستان در داخل کشور با اعمال فشار به روحانیون و در یمن با نسل کشی به نوکری خود به انگلیس و آمریکا ادامه می دهد.
اوزگوندوز

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اوزگوندوز در سخنرانی خود در مسجد زینبیه استانبول افزود: رژیم آل سعود هم اکنون در یمن قتل عام و نسل کشی می کند، پیر و جوان، زن و کودک را بیرحمانه می کشد، به بیمارستانها حمله می کند و سلاح هایی را که بر اساس قوانین بین الملل جرم جنگی محسوب می شود، علیه مردم آزادیخواه یمن بکار می گیرد.

 

وی با اشاره به اعمال فشار عربستان به آزادیخواهان در داخل این کشور نیز گفت: آیت الله نمر باقر النمر از سوی رژیم عربستان به اعدام محکوم شده است. تحقق این امر جنایت خواهد بود. از آل سعود می خواهیم که هر چه زودتر این حکم غیر قابل قبول و ضد انسانی را لغو کند و به نوکری های خود به انگلیس و آمریکا پایان دهد.

 

رهبر شیعیان ترکیه گفت: روحانیون مستقل در عربستان توسط عناصر دولت آن کشور مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، جرم آیت الله نمر این است که ایشان خواهان برابری، آزادی و دمکراسی برای مردم کشورش است.

 

 

وی همچنین خواهان تلاش جامعه بین الملل برای خاتمه دادن به قتل عامهای ریاض در یمن شد.

 

دولت عربستان با همراهی 9 کشور عرب دیگر و حمایت آمریکا از ششم فروردین حملات وحشیانه ای علیه زیرساخت ها و مراکز مسکونی یمن آغاز کرده که تاکنون هزاران نفر در این حملات کشته و مجروح شده و میلیاردها دلار خسارت به ملت این کشور وارد شده است ./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات