۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۶۲۳۶۶
داور بین‌المللی قرآن کریم:

انس با قرآن کریم راهکار حل بسیاری از معظلات جامعه دینی است

خبرگزاری رسا ـ داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه قرآن برای هدایت جهانیان نازل شده است، گفت: انس با قرآن کریم راهکار حل بسیاری از معظلات جامعه دینی و اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمدرضا شهيدي پور، داور بين‌المللي قرآن کريم و از اساتيد برجسته مرکز راهبردي حفظ قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه جلسه هم‌انديشي و تجليل از مربيان طرح تربيت حافظان قرآن کريم که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامورخيريه استان مرکزي جلسه هم‌انديشي و تجليل از مربيان طرح تربيت حافظان قرآن کريم که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامورخيريه استان مرکزي جلسه هم‌انديشي و تجليل از مربيان طرح تربيت حافظان قرآن کريم که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامورخيريه استان مرکزي جلسه هم‌انديشي و تجليل از مربيان طرح تربيت حافظان قرآن کريم که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامورخيريه استان مرکزي جلسه هم‌انديشي و تجليل از مربيان طرح تربيت حافظان قرآن کريم که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامورخيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی پور، داور بین‌المللی قرآن کریم و از اساتید برجسته مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، ظهر امروز پنجشنبه 31 اردیبهشت، در جلسه هم‌اندیشی و تجلیل از مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت دو ودیعه گرانقدر الهی هستند و انسان در مسیر هدایت نیازمند توسل به آنها است.


داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه توسل به آموزه‌های کلام وحی و الگوگیری از سیره اهل‌بیت(ع) به عنوان دو ودیعه الهی سعادت دنیا و آخرت بشریت را رقم می‌زند تصریح کرد: جامعه‌ای که بخواهد به سوی فلاح و رستگاری حرکت کند تنها راهش بازگشت به قرآن است.


حجت‌الاسلام شهیدی پور، با بیان اینکه قرآن برای هدایت جهانیان نازل شده است افزود: انس با قرآن کریم راهکار حل بسیاری از معظلات جامعه دینی و اسلامی است؛ اما متأسفانه در جامعه کنونی آنگونه که باید و شاید نسبت به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه نمی‌شود و بسیاری از مشکلات و معظلات کنونی جامعه نتیجه کم توجهی به آموزه‌های کلام وحی و انس با قرآن کریم است.


استاد برجسته مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در جامعه امروزی با توجه به گسترش روزافزون هجمه‌های فرهنگی هرچه انسان انس بیشتری با کلام نورانی وحی داشته و فرامین آن را سرلوحه حرکت خود قرار دهد راه کمال و تقرب به ذات الهی را سریعتر طی خواهد کرد.


حجت‌الاسلام شهیدی پور، ادامه داد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جهش و تحول بزرگی نسبت به قرآن و فرهنگ قرآنی صورت گرفت و تا امروز نیز این جهش و تحول در جامعه وجود داشته و اقدامات درخور توجهی نیز نسبت به فرهنگ قرآنی و انس با کلام وحی از سوی همه مسؤولان و متولیان امر صورت گرفته؛ اما باید گفت که این اقدامات کافی نیست و لازم است تا گام‌های جدی‌تری در این زمینه برداشته شود.


داور بین‌المللی قرآن کریم، با بیان اینکه همه امروز در راستای حرکت جامعه به سمت فرهنگ قرآنی و انس با کلام وحی مسؤول و وظیفه دارند افزود: در واقع بازگشت به قرآن به معنای افزایش انس با قرآن در بین همه اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان است و مربیان قرآنی و متولیان این عرصه در این زمینه نقش و رسالت خطیری برعهده دارند.


استاد برجسته مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه اعجاز قرآن و حفظ آن از سوی امت‌های مسلمان را دو ویژگی برتر این کتاب الهی نسبت به سایر کتب آسمانی برشمرد و اضافه کرد: حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر و تعمق در آموزه‌های کلام وحی و بستری در جهت گسترش و ترویج فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی در جامعه است که مربیان قرآن باید خود را نسبت به آن تجهیز کنند.


داور بین‌المللی قرآن کریم در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های مربیان قرآن اظهار کرد: مربیان قرآن مروجان و مبلغان مفاهیم و مبانی قرآن کریم درجامعه هستند و ضرورت دارد که در کنار حفظ نسبت به مفاهیم و مبانی قرآنی تسلط کافی داشته باشند.


حجت‌الاسلام شهیدی پور، با بیان اینکه حفظ قرآن کریم یک ارزش و نعمتی بی بدیل است ادامه داد: حافظان و مربیان قرآنی دارای دو حقوق مادی و معنوی در جامعه هستند که در این میان حق معنوی نسبت به حق مادی ارجحیت دارد و مسؤولان باید نسبت به رعایت این حقوق و اکرام مربیان و حافظان قرآنی اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.


وی ادامه داد: متاسفانه امروزه نسبت به مربیان و اساتید قرآنی بی‌مهری و بی‌توجهی صورت گرفته و آنگونه که باید شان و منزلت مربیان و اساتید قرآنی در جامعه حفظ نمی‌شود و جایگاه مربی قرآنی در جامعه باید تعریف شده و حد آن شناخته شده باشد.


استاد برجسته مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای سطح مربیان قرآنی افزود: مراکز و نهادهای قرآنی در قبال مربیان و اساتید قرآنی وظیفه خاصی دارند که باید بدان عمل کنند.


استاد برجسته مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در پایان مهارت در تدریس عمومی و تخصصی، تسلط علمی و عملی به علوم و معارف قرآنی، حافظ بودن، فهم عمومی از قرآن، تسلط به قرائت قرآن و مستعد و علاقه مند بودن را از ویژگی‌های مربیان قرآن برشمرد./842/پ202/ب4

ارسال نظرات