۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۵۶۰
کارشناس دینی:

همدلی و همزبانی باید نتیجه همه نقدها باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که ملت با کمک به دولت، به خود و دولت نفع می‌رساند، گفت: نقد باید انجام شود و ماحصل همه نقدها باید رسیدن به یک نتیجه واحد و در نهایت همدلی باشد.
حجت الاسلام محمد علي طلوعي

حجت الاسلام محمدعلی طلوعی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که در همه دوره ها نیاز به وحدت ملی است تا بتوان انقلاب را به اهداف عالی خود رساند، گفت: محور بسیاری از سخنان امام راحل متمرکز بر وحدت کلمه بوده است و همچنین رهبر معظم انقلاب به عنوان ادامه دهند راه امام خمینی(ره) بر این اصل مهم تأکید بسیار دارند.

 

وی افزود: انتخاب شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» به دلیل کم لطفی به دولت و به ویژه به شخص رییس جمهور از سوی برخی بوده است، چرا که آنها به دنبال قرار دادن دولت در برابر ملت و اهداف عالیه انقلاب و شخص رهبری بودند، از این رو رهبر معظم انقلاب با تدبیر خود به دنبال همدلی و همزبانی بیشتر بین دولت و ملت و تبدیل شدن به یک ید واحد در مقابل استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام طلوعی با اشاره به این که همدلی برگرفته از همزبانی است، گفت: وجود همدلی بین دولت و ملت سبب ایجاد احساس خطر در دشمن می شود، از این رو دشمن از مقابله با نظام نا امید می شود و از طرفی دشمن با ایجاد اختلاف داخلی می تواند به رسیدن به اهداف زیاده خواهانه خود امیدوار شود.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که اختلاف داخلی موجب انشقاق بین ملت و  دولت می شود و ضربات سنگینی به نظام وارد می کند، گفت: همدلی و همزبانی به معنای نقد نکردن دولت نیست.

 

به گفته وی، همدلی و همزبانی باید نتیجه همه نقدها باشد و با نقد نکردن و تعریف و تمجید از یکدیگر به رشد و توسعه نخواهیم رسید، از این رو باید نقد منصفانه و نه مغرضانه انجام شود تا نقد حقیقی صورت گرفته موجب رشد و تعالی دولت شود و از این طریق دولت با رسیدن به اهداف خود به ملت کمک کرده است.

 

وی با اشاره به این که ملت با کمک به دولت، به خود و دولت نفع می رساند، گفت: نقد باید انجام شود و ماحصل همه نقدها باید رسیدن به یک نتیجه واحد و در نهایت همدلی باشد.

 

حجت الاسلام طلوعی گفت: خداوند متعال در قرآن به پیامبر اسلام(ص) می فرماید مشورت کن حتی با مسلمینی که قبلا مرتکب اشتباه شده اند و بعد توبه کرده اند و در نهایت به یک نتیجه برسید و برداشت می شود که در آن بر عزم و اراده پیامبر اکرم(ص) در تصمیم گیری نهایی اشاره شده است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات