۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۹۰۶
راه امام/ رییس تجمع علمای صور لبنان در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد:

وحدت، ریشه اختلاف وهابیت با گفتمان امام/ امام خمینی مانع تشکیل خاورمیانه غربی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس تجمع علمای صور لبنان با تأکید براینکه ماهیت وجودی مفتی‌های سعودی تفرقه جهان اسلام است، گفت: امام خمینی (ره) مانع از تشکیل خاورمیانه غربی شد.
حجت الاسلام شيخ علي ياسين رييس جمعيت علماي صور لبنان




شیخ علی یاسین، رییس تجمع علمای صور لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه نبرد امروز در منطقه همانگونه که امام خمینی(ره) گفته بود نبرد اسلام ناب و اسلام آمریکایی است، گفت: داعش از مهم‌ترین نمودهای اسلام آمریکایی در برهه کنونی است که از همه ابزارهای خود برای ضربه زدن به وحدت اسلامی تلاش می‌کند. این گروه که از آمریکا سرچشمه می‌گیرد تلاش دارد که نمونه ای متوحش و خونین از اسلام به جای بگذارد.

 
وی افزود: جریان تکفیری که متاثر از افکار وهابیت است امروز از افغانستان تا سوریه تلاش دارد بسیاری از مفاهیم اسلامی را تغییر دهد. اسلام آمریکایی اسلامی سازشگر است که مفاهیم این دین را به فراخور مصالح خود تغییر می‌دهد.

 
شیخ علی یاسین با تأکید براینکه برخلاف سیره وحدت طلبانه امام خمینی (ره) در جهان اسلام، همه اقدامات آل سعود ضد وحدت اسلامی است، اظهار داشت: امروز دو جریان منحرف در جهان اسلام وجود دارد که یکی اسلام انگلیسی، صهیونیستی است که از آن آل سعود و دیگری اسلام آمریکایی، صهیونیستی است که اسلام داعشی است.

 
وی با تأکید براینکه امام خمینی(ره) بیش از همگان واقعیت آل سعود را می دانست، گفت: حاکمان سعودی به نیابت از آمریکا در منطقه تلاش می‌کنند و مهم ترین مأموریت آنها راضی کردن رژیمی است که امام خمینی (ره) آن را غده سرطانی نامید.

 

 

وحدت اسلامی مهم‌ترین مشکل وهابیت با گفتمان امام خمینی است

 


این عالم لبنانی ماهیت وجودی مفتی‌های وهابی را ایجاد تفرقه در میان مسلمانان توصیف و تصریح کرد: گفتمان وهابیت برخلاف گفتمان امام خمینی مبتنی بر تفرقه اسلامی است. دلیل اصلی مشکلات وهابیت با فکر امام خمینی (ره) حمایت همیشگی وی از وحدت اسلامی برای مقابله با تکفیری هاست.

 


شیخ علی یاسین با اشاره به تلاش سعودی ها برای تضعیف ملت های مستضعف اسلامی، گفت: آنها برای رضایت اربابان خارجی خود هر کاری می‌کنند، حال اینکه موضع امام خمینی (ره) به عنوان وارث انبیا و نائب ائمه معصوم  در برابر استکبار موضعی بسیار اصولی و مستحکم بود.

 
رییس تجمع علمای صور لبنان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مانع اجرای کامل پروژه غربی‌ها در منطقه دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) با اقدامات و تلاش های خود توانست مانع از تشکیل خاورمیانه ای مبتنی بر اراده غربی‌ها در منطقه شود.

 
شیخ علی یاسین خاطرنشان کرد: این امام خمینی(ره) بود که توانست فلسطین را بر سر زبان‌ها بیندازد. بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) مؤمنان به دور از گرایش های مذهبی و طایفه ای به حمایت از مظلوم در برابر ظالم می‌پردازند. رهبر انقلاب اسلامی نیز از هر فرصتی برای حمایت از مردم فلسطین تأکید می نماید./983/ب911/ک

ارسال نظرات