۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۶۴۰۹۶
فواد ابراهیم:

دو انفجار در یک هفته نشانگر ناکارآمدی دستگاه امنیتی آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس سیاسی عربستانی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شهر دمام عربستان، اعلام کرد که وقوع دو انفجار در طول یک هفته اوج ناکار آمدی دستگاه امنیتی این کشور در برقراری امنیت را نشان می‌‌دهد.
فواد ابراهيم معارض سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فواد ابراهیم، نویسنده و نظریه پرداز سیاسی عربستانی، حادثه تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) شهر دمام در استان قطیف عربستان را به شدت محکوم کرد و افزود: دو انفجار در طول یک هفته نشان از ضعف نیروهای امنیتی سعودی در تامین امنیت این کشور دارد.

 

وی در صفحه اجتماعی توییتر خود نوشت: با اینکه ترویست‌ها پیش از این تهدید کرده بودند که به چنین اقداماتی دست خواهند زد، ولی باز هم توانستند عملیات تروریستی دیگری در شرق عربستان اجرا کنند.

 

این فعال سیاسی افزود: این انفجارهای پی در پی به معنای این است که حکومت مرکزی به هیچ وجه توانایی برقراری امنیت در شرق این کشور را ندارد و مردم خود باید ابتکار عمل را به دست گیرند و برای حفظ جان خود تلاش کنند.


فواد ابراهیم مسولیت این انفجار را متوجه وهابیت پرورش یافته در عربستان دانست و تصریح کرد: این افراد که حاضر می‌شوند خود را منفجر کنند با شست‌وشوی مغزی برخی عالم نمایان وهابی این کار را انجام می‌دهند.


وی در پاسخ به کسانی که سعی دارد رژیم آل سعود را در اینگونه حوادث بی تقصیر نشان دهند گفت: مقصر اصلی نظام سعودی است که با حمایت خود به پرورش افکار افراطی برخواسته از اندیشه باطل وهابیت می‌پردازد.

 

فواد ابراهیم همچنین خطاب به کسانی که ادعا می‌کنند ایران پشت این وقایع است گفت: سخن این افراد جای تعجب دارد؛ چرا که عامل اصلی، سیاست تبعیض آمیز و فتنه افروزانه رژیم سعودی است و مجریان کار داعشی‌های وهابی هستند و همچنین مکان انفجارها تحت سیطره آل سعود است و قربانیان حوادث نیز از شیعیان هستند.

 

فواد ابراهیم در پایان خطاب به مقامات سعودی اظهارداشت که وقتی شما با برخورد تبعیض آمیز با مردم شرق عربستان برخورد می‌کنید وبا سیاست‌های اشتباه خود به آتش فتنه و اختلاف دامن می‌زنید نمی‌توان گفت که دیگر شاهد این دست حوادث نخواهیم بود./1321/ب901/ک

ارسال نظرات