۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۲۶۵
عضو سازمان عفو بین الملل:

دولت عربستان باید از شیعیان این کشور محافظت کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل از دولت عربستان خواست تا از شیعیان این کشور در برابر اقدامات تروریستی محافظت کند.
سازمان عفو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی العهد نوشت: سعید بومدوحه مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل از دولت عربستان خواست تا به اقدامات تبعیض آمیز خود علیه شیعیان و برانگیختن تنفر مذهبی در جامعه این کشور پایان دهد.

 

سعید بومدوحه گفت: حمله به شیعیان در نماز جمعه برای دومین هفته متوالی هیچ توجیهی ندارد.

 

وی با صدور بیانیه ای در ارتباط با انفجار مسجد امام حسین (ع) در محله العنود در شهر دمام عربستان افزود: اگر مقامات سعودی در تحقیقات خود در مورد این کشتارهای وحشتناک شفاف عمل نکنند و اقدامات جدی و فعال برای پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز علیه شیعیان اتخاذ نکنند، این دیدگاه قوت می گیرد که مقامات سعودی در ارتباط با شدت یافتن تنش و خشونت طائفه ای علیه شیعیان سهل انگاری کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقامات سعودی باید انجام اقدامات تحریک آمیز علیه شیعیان را محکوم کند، اما همراه با گفتار اقدام عملی انجام دهد تا شیعیان را از اقدامات تجاوزکارانه محافظت نماید.

 

سازمان عفو بین الملل خاطرنشان کرد : رویکرد طائفه ای به ویژه در ارتباط با برانگیختن تنفر در افکار عمومی علیه شیعیان از زمان دخالت نظامی به رهبری عربستان علیه یمن، شدت یافته است.

 

در حمله انفجار انتحاری یک تروریست در محوطه مسجدی در دمام، دستکم چهار نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات