۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۶۴۷۶۷
مجله «نشنال رویو»:

آمریکا و اسرائیل استقلال کُردهای عراق را به رسمیت می‌شناسند

خبرگزاری رسا ـ یک مجله آمریکایی نوشت اگر کُردهای عراق اعلام استقلال کنند، آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن حمایت می‌کنند.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجله National Review آمریکا در گزارشی که در آن بر اهمیت مسلح کردن کُردهای عراق در جنگ با داعش تاکید کرده، نوشته است اگر کردهای عراق رفراندوم استقلال برگزار کنند، قطعا آمریکا ایجاد کشور کردستان را در خاک عراق به رسمیت می‌شناسد.

 

خبرگزاری کرد پرس با ترجمه این گزارش نوشت: در این گزارش تاکید شده که اسرائیل در به رسمیت شناختن کشور کردستان که در منطقه کردستان ایجاد می‌شود، پیش قدم خواهد شد.

 

به نظر این نشریه ایجاد کشور مستقل برای کُردها در عراق، ارسال مستقیم اسلحه از سوی آمریکا برای آنها را که با داعش درگیر هستند، تسهیل می‌کند.علاوه بر این کردها تضمین داده‌اند که مسیحیان دشت نینوا دارای اداره مستقل و نیروهای دفاعی مستقل خواهند بود و یکی از نگرانیهای مردم آمریکا را رفع خواهد کرد.

 

به نظر این نشریه، ایجاد کشور کُردی در عراق،سیاستگذاران آمریکا و عراق را از پیامدهای توافق سایکس- پیکو خلاص خواهد کرد و باعث ایجاد فدرالیسم واقعی در عراق خواهد شد، به ایجاد ثبات در منطقه کمک خواهد کرد و مناطق شیعه و سنی را از هم جدا خواهد کرد.

 

به نظر آندرو دوران نویسنده این گزارش، آمریکا برای استقلال کردها اقدام نخواهد کرد و کُردهای عراق خود باید دست به کار شوند./982/د102/ک 

ارسال نظرات