۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۳۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه عاری از رشد عقلانی، معرفت دینی و آداب اجتماعی نمی‌تواند پذیرای امام زمان باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام زمان دیدن هنر نیست، بلکه باید امام زمان را درک کرد، گفت: دیدن امام زمان(عج) یک توفیق است، اما خیلی از افراد در زمان خود امام زمان خود را دیدند اما در پیروی از آن بزرگواران استوار و پایدار نبودند.
حجت الاسلام ماشااله صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی فینی، استاد حوزه و دانشگاه، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در شب وفات امام راحل در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: کسی که بخواهد به محضر امام زمان(عج) برسد باید مؤدب باشد، اخلاق خود را درست و زبانش را کنترل کند، از این رو اگر چنین نباشد در مواجهه با ایشان نیز ادب و اخلاق صحیح را رعایت نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که امام زمان دیدن هنر نیست، بلکه باید امام زمان را درک کرد، گفت: دیدن امام زمان(عج) یک توفیق است، اما خیلی از افراد در زمان خود امام زمان خود را دیدند و نماز بر او اقامه کردند، اما در پیروی از آن بزرگواران استوار و پایدار نبودند.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید برای هر قومی عقد نکاح وجود دارد، گفت: آنکه گفته می شود فلان قوم و مذهب حرامزاده هستند، اشتباه است، چرا که هر قوم و گروهی عقد نکاح دارد و اگر چنین نباشد تمام عالَم به غیر از شیعه حرامزاده می شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: لازمه توفیق رسیدن به محضر امام زمان(عج)، رعایت ادب است، از این رو یکی از عوامل موفق شدن مقدس اردبیلی برای دیدار با امام مهدی(عج) را ادب ایشان عنوان می کنند.

 

وی با اشاره به این که به سفارش ائمه باید احترام افراد را نسبت به جایگاه اجتماعی شان نگه داشت، گفت: فرهنگ شیعه اهل بیت(ع) را باید الگو قرار داد تا بتوانیم خدمت امام زمان(عج) برسیم.

 

به گفته وی، عربستان که مدعی خادم الحرمین است، کشور یمن را بمباران می کند و ایران اسلامی به لطف رشادت های شهدا و وجود امام رضا(ع) و حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) و نظر امام زمان(عج)، یکی از امن ترین کشورهای جهان است.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که عربستان در بمباران مساجد قطیف دخالت دارد، گفت: حرمت دین، قرآن و اهل بیت(ع) را باید نگه داشت و قدر امنیت را دانست، چرا که اگر امنیت نباشد، آسایش از بین می رود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید توجه کرد که در عصر غیبت مردم چه مقدار به ادب و فرهنگ اهل بیت(ع) توجه می کنند، چرا که در مراسم های جشن میلاد امام زمان(عج) شاهد ظلم، گناه و معصیت هستیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، جامعه امروز را عاری از رشد عقلانی، معرفت دینی و آداب اجتماعی دانست و گفت: چنین جامعه ای نمی تواند پذیرای امام زمان خود باشد، از این رو سفارش می شود کتاب آینه نظم امام راحل مطالعه شود تا با نظم، استفاده صحیح از وقت و شیوه زندگی ایشان آشنا شوید./1307/پ203/ب4

 

ارسال نظرات