۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۶۶۵۱۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان:

هنوز احقاق حقی از مردم در مذاکرات صورت نگرفته است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده که اهل صلح، گفت‌وگو و حافظ حقوق خود است و با شعار عزت، حکمت و مصلحت در عرصه بین الملل در حرکت است.
حجت الاسلام سيد جواد حيدري طبايي

حجت الاسلام سید جواد حیدری طبایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در آغاز مذاکرات فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم، گفت: رهبر معظم انقلاب با نگرش خود نسبت به سابقه دولت های غربی و 5+1 این مهم را عنوان کرده است.

 

وی با اشاره به این که برخی از کشورهایی که به ظاهر خود را طرفدار ایران قلمداد می کنند نیز در باطن طرفدار غرب هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به این که دولت به این نتیجه رسیده است مذاکره انجام شود تا از این طریق آزمونی انجام شود تا به همه ثابت شود که آمریکا قابل اعتماد نیست، دستور انجام مذاکره را صادر کرد.

 

حجت الاسلام حیدری طبایی افزود: ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده که اهل صلح و گفت‌وگو و حافظ حقوق خود است و با شعار عزت، حکمت و مصلحت در عرصه بین الملل در حرکت است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان با اشاره به این که مصلحت اقتضا می کرد که رهبر معظم انقلاب با تأکید بر خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران، اجازه مذاکره را صادر کند، اظهار داشت: رهبری تأکید کرد که عزت ملت ایران حفظ شود و مذاکره کنندگان را فرزندان انقلاب نامید و آنها را سازشکار ندانست.

 

وی با اشاره به این که بعد از گذشت 18 ماه از مذاکرات، دستاورد مشهودی که موجب احقاق حقوق ملت ایران باشد را شاهد نبوده ایم، گفت: عدم موفقیت در مذاکرات به معنای سازشکار بودن تیم مذاکره کننده ایرانی نیست، بلکه نشان از زیاده خواهی طرف غربی در مذاکرات است، چرا که ذات جبهه کفر و استکبار، کبر و زیاده خواهی است.

 

به گفته وی، تحریم های غرب به دلیل مسائل هسته ای نیست، بلکه با هدف به زانو در آوردن مردم ایران و دور کردن مردم از انقلاب این تحریم ها وضع شده است.

 

مهم‌ترین دستاورد مذاکرات، اثبات نجابت، مظلومیت، اصالت و آقایی ملت ایران بوده است

وی با اشاره به این تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب که آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: در مذاکرات مشخص شد که آمریکا اهل مذاکره نیست، بلکه اهل زیاده خواهی و دارای خوی استکباری است.

 

حجت الاسلام حیدری طبایی ملت ایران را مردمی نجیب و اهل مذاکره دانست و بیان کرد: آمریکا بلافاصله بعد از مذاکرات لوزان فکت شیتی منحصر به فرد و طبق رأی خود صادر کرد که تعجب هم پیمانانش را نیز در بر داشت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: مهم ترین دستاورد مذاکرات، اثبات نجابت، مظلومیت، اصالت و آقایی ملت ایران بوده است، چرا که با زبان مذاکره از حقوق ملت ایران دفاع شده است.

 

وی با اشاره به این که موضوع برد، برد در مذاکرات هسته ای جایی ندارد، ابراز کرد: ملت ایران با رشادت در 8 سال دفاع مقدس و اهدای شهدا در مقابل استکبار جهانی ایستاده است، از این رو از تهدید آمریکا و همپیمانان او نمی ترسد.

 

حجت الاسلام حیدری طبایی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، مذاکره همراه با تهدید را ادامه ندهید، بنابراین تیم مذاکره کننده با در خطر دیدن عزت، مصلحت و حکمت باید میز مذاکره را ترک کند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات