۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۶۷۵۲۷
عضو مجلس خبرگان:

حراست از موقوفات سبب اعتماد برای وقف‌های بیشتر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت توجه متولیان وقف به حراست از وقف، گفت: این کار سبب رشد وقف و دلگرمی و اعتماد مردم برای وقف های بیشتر می شود.
مهدوي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش متولیان موقوفات در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افزود: مسوولیت متولیان موقوفات بسیار سخت و بزرگ است.

وی ادامه داد: متولی باید بر اساس مصلحت موقوفه از وقف حراست کند و کوتاهی در این زمینه از منظر دینی اشتباه و خطایی بزرگ است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نظارت متولی بر وقف نظارت استصوابی است نه استطلاعی زیرا استصواب در معنای نظارت وجود دارد.

وی در توضیح این مساله گفت: استصوابی بودن به این معناست که فرد باید قدرت صواب و کار احسن بر مبنای مصلحت را داشته باشد و حتی اگر هیچ ناظری غیر خدا وجود نداشته باشد کار خود را به بهترین شکل انجام دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حفظ و حراست از موقوفات توسط متولیان تنها یک وظیفه احلاقی نیست بلکه وظیفه ای شرعی و قانونی است.

وی ادامه داد: از همین رو نباید صرفا نظارت ما به برخی اطلاعات باشد بلکه باید با دقت و بر مبنای مصلحت نظارت داشت.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: دقت متولی وقف علاوه بر اینکه ادای وظیفه شرعی است موجب دلگرمی واقفان برای وقف های جدید می شود.

وی اظهار کرد: مردم و متولیان اگر خطا و خلافی را در خصوص وقف دیدند باید به متولیان آن وقف گوشزد کنند تا از این خطا جلوگیری شود و وقف مطابق نظر واقف انجام شود.

همایش یک روزه متولیان وقف با هدف تجلیل از زحمات متولیان، توجیه و آموزش سامانه جامع موقوفات، پاسخ به سوالات و شبهات متولیان وقف و افزایش توانمندی متولیان در حراست از موقوفات، در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان برگزار شد./1325/د101/ی

ارسال نظرات